Controle hoe lang device heeft aangestaan deze dag

Hallo , heeft iemand een idee hoe ik kan uitlezen hoe lang een zwembadpomp heeft aangestaan op deze dag. Ik heb een flow gecreëerd die een toerental geregelde zwembadpomp laat aanslaan ifv de opbrengst van zonnepanelen. Nu kan ik wel zien hoeveel de pomp verbruikt heeft op een dag maar ik had ook graag geweten hoe lang de pomp heeft aangestaan . Je moet weten dat er ook een flow is die de pomp laat afslaan bij te weinig opbrengst van de zonnepanelen . Iemand enig idee voor een app? Alvast dank

In de flows kun je een tijd melding meegeven d.m.v. variabelen.

Bijvoorbeeld maak drie variabelen aan.
Bijvoorbeeld: ‘Pomp aan’, ‘Pomp uit’ en ‘Pomp tijd’
Zet in de flow die de pomp aanzet een extra item bij ‘Dan’ om de variabele ‘Pomp aan’ de tijd in te zetten.
Doe dat ook bij de flow die de pomp uit zet.
En vervolgens met ‘bereken een numerieke variabele’ de twee tijden van elkaar aftrekken en in Pomp tijd plaatsen.

BTW, als er langere tijd te weinig opbrengst van je zonnepanelen is wordt dan je zwembad groen?
Of laat je af en toe ook nog de pomp aanslaan als er langere tijd te weinig opbrengst is?

Hallo Hugo ik ga die variabele eens uitproberen en wat betreft het groen worden van het zwembad , in de winter kan het geen kwaad als de pomp eens niet werkt de temp ligt te laag voor snelle algvorming. Mag ook niet langer dan een week duren daarom heb ik nog een flow die 3* in de week eens 45 min werkt.

Andere oplossing is de stopwatch functie van de chronograph app gebruiken?
Stopwatch aan/hervatten als je de pomp aanzet. Stopwatch pauzeren als pomp uitgaat. Aan einde van de dag verstreken tijd van stopwatch uitlezen en resetten voor volgende dag.