Connectie problemen veel devices op homey pro 2026

Hi, Ik heb het toch gedaan. Een complete reset van de homey en deze weer gekoppeld met de bridge welke op de wifi is aangesloten in een ruimte ver van mijn homey. Toen begonnen met toevoegen van alle Hue lampen. Hierna alle Smartplugs en hierna alle batterij devices. Ook heb ik de Homey en wifi devices een eigen wifi netwerk gegeven. Maar dat was voor dit probleem niet nodig. Hierna heb ik toch een ikea bridge gekocht de dirigera en hierin deze app alleen de lampen van ikea gezet. Deze stuur ik nu aan via de dirigera app op homey. Echter deze kan alleen lampen en smartplugs aan vanuit homey (en elek rolgordijnen maar die heb ik niet) Dus alles opnieuw gekoppeld. De ikea lampen blijven nu werken vanuit homey via de bridge app. Een andere manier is er niet. Let op ik heb het over zigbee. Alle sensors zoals deur en beweging en smarpluggen van ikea werken allemaal wel prima met de atom ikea app. Alleen de lampen is niet aan te raden dus. Alles werkt nu direct zonder enige uitval en vertraging. Wel een klus maar toch blij dat ik het heb gedaan. Dus idd opgelost door Zigbee netwerk compleet opnieuw op te zetten/bouwen. Hobby kost tijd… Bedank voor de replies en de hulp :slight_smile: Ik ga dit morgen bij Athom melden via Support. Bedankt!

1 Like