Camera verbinden

Ik krijg mijn camera niet verbonden met het modem zou dit kunnen liggen N DE 2,4 MHz ? Ik heb gezocht hoeveel mhz het modem is maar kan dat niet vinden, is er niet ergens een helpdesk?

Wat bedoel je hier precies mee? Bedoel je 2,4 of 5 Ghz?

Kijk op de verpakking van de camera of op de website van de fabrikant. Daar kan je terugvinden of je camera op 2,4 of 5 ghz werkt. Ik gok 2,4 want daar werken de meeste apparaten op.

Ik zie bij de installatie van de camera dat alleen 2.4 MHz wordt gebruikt, maar ik kan nergens vinden of dit ook voor het modem geldt. Ik heb alles doorlopen maar hij vindt de camera dus niet of anders om .diverse keren gereset maar niks

Ziet je camera dan wel je WiFi van je modem? En lukt het inloggen op je WiFi netwerk niet? Dan zou je alle beveiligingen van je WiFi netwerk tijdelijk kunnen verwijderen. Als het dan wél lukt kun je stap voor stap je beveiligingen van je WiFi netwerk weer inschakelen en zien óf en wáár het misgaat.

Ik denk dat de camera het modem niet ziet want hij blijft zoeken na het zoeken van 2 minuten blijft de camera het blauwe lampje langzaam knipperen dus volgens mij langzaam zoekt en verder komt het niet

Kun je even een produkt link (website) geven van de camera?

Heb je hier wat aan ?

Ja, dit is voldoende.
Je hebt de Smartlife of de Tuya Smart app nodig op je telefoon.
Verbind je telefoon’s wifi met je 2,4GHz wifi netwerk (want deze moet hetzelfde zijn als de wifi waarmee je je camera koppelt.)

Open 1 van die apps, en voeg een nieuw apparaat toe, als volgt:

Kies dan bij “Camera” dit model camera:

Maar hoe installeer je die camera dan. Je zult toch het gewenste WiFi netwerk op een of andere manier moeten kunnen selecteren? Uit een lijst van beschikbare WiFi netwerken?

Dat probeerde ik net uit te leggen, maar mss waren we tegelijk met antwoorden :wink:

Klopt, maar je gaat me toch niet vertellen dat @Peter_Aurik alleen maar de camera heeft aangezet😁?

Nee niet alleen aangezet en ik had trouwens de LSC app gedownload, maar dat is dus niet goed ? Ik heb de qr code op de doos gescand en toen kwam ik daar uit

De LSC app werkt niet samen met de Tuya Cloud app.
Het beste kun je de Tuya Smart app op je telefoon installeren (“de baas” van alle andere Tuya gebaseerde apps zoals LSC en Smartlife)

Helaas vanochtend aan de gang gegaan en alles gedaan zoals beschreven was add divece maar helaas het lukt niet om de camera te installeren :hot_face:ik wordt gek

en toen werd het stil

Yup. Ik heb niet meer info.
Ik zou het in je wifi zoeken. Zet er eens tijdelijk een simpel kort wachtwoord op, mss is je huidige ww te lang, of zitten er voor Tuya onbruikbare karakters in.

Ik heb (nog) een aardig aantal Tuya wifi apparaten hier, en het pairen was/is altijd een beetje hit & miss.
Gewoon blijven proberen tot het uiteindelijk wel werkt.

Het is natuurlijk ook geen Homey probleem :grin:.

Hartstikke bedankt Peter voor de hulp ik blijf het proberen