Brel Rolgordijn wordt niet gevonden Homey Pro met Brel Hub-04

Wat hier uit begrijp moet je een hub aanschaffen voor de Brel rolluiken.

Tenzij je “geluk” hebt, en de met de rolgordijnen gepairde 433MHz afstandsbediening ingeleerd kan worden op Homey, middels toevoegen van het “Remote Controlled” apparaat van deze Brel app:

Ik heb wifi rolluiken hangen hier welke zonder hub zouden moeten werken, maar heb ze zo nooit werkend gekregen. Heb toen de hub 04 aangeschaft en daarmee werken ze wèl! Later nog een rolluik laten hangen en deze motor vond hij weer niet. Wel in de normale app maar niet in de matter by brel. Waar ik achter ben gekomen, als je alles verbonden hebt en je koopt wat bij dan moet je de matrer by brel app weer verwijderen en bij stap 1 weer beginnen. Dan vind hij alles wel. Helaas moet je in Homey dan weer al he flows ed. allemaal weer opnieuw doen. Maar op de 2023 werkt de hub 4 dus wel

Een Black Friday deal op de Homey Pro 2023 heeft mij overgehaald om een aan te schaffen zodat ik mijn Homey Pro 2019 kon vervangen. Zoals je aangaf was het toevoegen van de Brel Hub 04 middels Matter zo gedaan en het rolgordijn is nu prima te bedienen via Homey. :smiley:

1 Like