Brekening in Flow

Ik probeer een berekening te maken in een flow. Volgens mij niet heel ingewikkeld echter komt er niks uit.
Dit is het onderdeel waarin berekend wordt.
Schermafbeelding 2023-09-05 151732

Ik wil hiermee testen of ik een iets betrouwbaarder beeld krijg van het vermogen van de PV en daarmee de zonwering openen of dicht laten gaan.

Wie kan mij helpen

Hmm, het werkt hier prima (de tag [Energy] is 6.7 momenteel):

Screenshot from 2023-09-05 17-18-49

Screenshot 2023-09-05 at 17-18-27 Screenshot

Wat bedoel je met ā€œer komt niks uitā€?

Ik zie dat het kaartje succesvol is uitgevoerd.

Heb het zelf ook even getest, en hier werkt het (met dezelfde berekening) wel gewoon:

1 Like

Waar kijk je naar de uitkomst, of waar denk je dat het terecht komt, Tim?
Je kunt de uitkomst ( = in de variabele opgeslagen) o.a. ook zien,
als je ā€˜Variabelen’ aanklikt in de flow editor, en PV gemiddeld vermogen tuin in het zoekbalkje invoert:

Het lijkt inderdaad of die het prima doet. Maar inderdaad onder het tabje variabel zie ik geen waarde. Ik heb er zelfs zelfs een push melding van gemaakt met de nieuwe waarde en die geeft enkel NaN.

Zou het komen omdat dit een negatieve waarde betreft?

Ah! NaN betekent Not a Number…
Probeer het eens met 2 andere numerieke tags.

(En negatieve waarden zijn geen probleem)

Blijkbaar is het simpele feit dat ik de variabele nooit een waarde gegeven heb genoeg om. Hem op de huppel te krijgen!

Toch al wel homey gebruiker van het eerste uur maar dit had ik niet bedacht

1 Like

Even een oud draadje oprakelen, want ik loop tegen hetzelfde probleem aan en alle suggesties hier hebben niet geholpen….

Ik heb een flow die als de Homey Energy prijs verandert de netto prijs (bruto prijs + EB plus opslag leverancier en dan de BTW er bij) uitrekent, om ā€˜m zo op een Awtrix display te kunnen tonen:

Zoals te zien is in de flow zijn alle onderdelen van de berekening #numeriek. Ik heb ze ook vooraf netjes als numeriek gedeclareerd:

Alleen als ik de flow test met een #prijs (van bijvoorbeeld 0,10) , dan krijg ik NaN, dus die Not a Number. Dat zal ook de reden zijn dat de variabele nu leeg is in de lijst, maar ook als ik er om te beginnen 0,11 in stop krijg ik dezelfde foutmelding.

Ik moet dus nog iets fout doen, maar wat….

Oh, met Logic bezig, omdat Better Logic Library ook al niks opleverde…. Dat ook al geprobeerd…

Okay, ik ben dus echt blont… Ik had een sluithaakje teveel in de berekening staan en de error is dan dat de berekening geen error geeft, maar NaN oplevert…. #opgelost

1 Like

Fijn dat je het zelf hebt weten op te lossen. En de Ulanzi is een fijn scherm!

Ja, beetje steile leercurve hier en daar. Afronden is ROUND, maar dan wel met alleen kleine letters… Ik ben gewens functies netjes in hoofdletters te doen… Maar met wat Googlen kom ik er wel. En ik ga vast nog op zoek naar een handleiding waarin alle functies staan. :wink:

En inmiddels staat hier een 2e Ulanzi. Ik heb er eentje die alle notificaties doet (wasmachine klaar, dat soort dingen) en P2000 meldingen. En net een 2e voor bij alle grootverbruikers, waar nu dus de huidige energieprijs op afwisselt met de tijd. Kan ik een beetje spelen met wanneer dingen aan zetten. En er moet nog eens een flow gemaakt worden, waardoor ik een grafische weergave krijg van de prijzen per dag (en eventueel morgen). Maar dat vergt nog wat inlezen. :slight_smile:

Ja, het blijft puzzelen. Mijn JavaScript-kennis is erg beperkt. Zelf maakt ik dankbaar gebruik van deze twee bronnen:

Ik denk dat je niet snel ƩƩn alles omvattende handleiding zult vinden. Zeker niet een die specifiek gericht is op Homey.

1 Like

Dank! Ga ik eens naar kijken.