Ik heb een flow gemaakt die mijn boiler aanzet zodra er stroom teruggeleverd word.
Als deze eind van de dag niet lang genoeg aanheeft gestaan zet ik hem alsnog een paar uurtjes aan.
Boiler zit aangesloten op een Shell Plug S.
Om 00:00 reset ik 3 variables naar 0 : ee_PVBoilerStart, ee_PVBoilerZonstart en ee_PVBoilerVandaag.
In ee_PVBoilerVandaag sla ik op hoeveel stroom de boiler op 1 dag gebruikt heeft, in ee_PVBoilerZonnestroom sla ik op hoeveel stroom die anders teruggeleverd zou worden gebruikt is.
Die laatste werk ik dus alleen bij als ik de boiler aanzet omdat er teruggeleverd word. Ik sla de stand aan het begin op, bereken na ca 6 min het verschil en tel die waarde op bij de al aanwezige waarde in ee_PVBoilerZonnestroom.
Zolang die twee gelijk op gaan zou je verwachten dat de waarde in ee_PVBoilerZonnestroom en in ee_PVBoilerVandaag hetzelfde zou zijn. En dat is hij niet… De waarde in ee_PVBoilerVandaag is steed iets meer, en dat verschil word ook steeds iets groter: 0.09 versus 0.11 na 6 minuten 0.18 versus 0.20 na nog eens 6 minuten echter 0.29 versus 0.32…
Ik kom er niet achter waar de fout zit :