Blitzwolf BW-SHP13 energie uitlezing werkt niet?

Goedemorgen,

ik heb hier nog 2 Blitzwolf BW-SHP13 liggen nu kan ik ze aanmelden op mijn Homey PRO maar alleen onder Tuya als “onbekend” merk/apparaat.
Verder werkt het aan/uit wel maar ik zie geen energiemeting?

Wat doe ik verkeerd?

mvg
Andre

Heb je wel de test versie van de Tuya Zigbee app geinstalleerd?

Ik heb hier hetzelfde probleem.
App van Johan Bendz geïnstalleerd maar zegt onbekend merk/apparaat

Welke versie nummer heb je geinstalleerd?

Versie V0.1.45

Je dient de test versie te installeren.
Mogelijk daarna het apparaat opnieuw koppelen.

1 Like

als ik dit doe krijg ik de melding:
image

de applicatie wordt dan ook niet actief.

Ik heb hem geïnstalleerd, en krijg de Blitzwolf nu wel geïnstalleerd, maar merk dat het nog in beta fase is.
Hij gaat via google command wel aan maar niet uit. Via de Homey app zelf kan ik hem wel aan en uit doen.

Ik heb ook nog wat spul van de Lidl en heb dat ook overgegooid naar die app zodat ik weer een app minder had, en dat werkt wel perfect.

Ik heb hem ook en werkt goed, maar weet iemand hoe je de energie meting kan resetten?

Vermoedelijk even de handleiding van de Blitzwolf zelf erbij pakken. Kan meestal niet via Homey.

Heb ik gedaan, maar helaas wordt de energie meting niet gereset.

Ik ben bang dat je het enkel kan resetten middels de mobiele tuya smart app, als je hem paired met een Tuya(kloon) zigbee hub.

Workaround:
Met deze app,https://community.homey.app/t/app-pro-power-by-the-hour-insights-per-hour-day-month-and-year, kun je een virtuele “power summarizer” installeren en laten voeden door de Blitz data.
Voordeel is, dat je zelf alles kunt instellen / resetten!

Het ziet er dan zo uit:
Instellingen:

Data (van mijn slimmeter in dit geval):


Al deze waardes zijn als tags/variabelen beschikbaar in flows

1 Like

Dank, ik heb het geïnstalleerd.

Maar helaas blijft de energie waarde die in de Blitz staat niet te kunnen resetten met de power by the hour app.

Graag gedaan.
De energiewaarde van de Blitz kan ook nu niet gereset worden.
Dit is het idee: De energiewaarde van de Blitz moet je “vergeten”, en nu die van de PbtH ‘power summarizer’ gebruiken in je dashboards en flows.
Bij “This day start / Vandaag start” vul je dan 0 in. Dan begint ie vanaf 0 te meten

Als dit een beetje te lastig of iets is, kun je beter een tuya zigbee hub kopen bij de Lidl of bij ome ali voor ca €15 en de Blitz via de tuya smart app resetten
https://www.hardreset.info/devices/blitzwolf/blitzwolf-bw-shp13-smart-socket/hardreset-second-method/