Bewegingsmelde Everspring SP103

Ik heb al een tijdje een probleem met mijn 2 bewegingsmelders type everspring sp103. Vandaag 1 ervan opnieuw gekoppeld wat direct goed gaat. Alleen hij registreert geen beweging ik zie wel het rode lesje soms aan of uitgaan maar verders geen reactie. De andere die ik niet opnieuw gekoppeld heb geeft altijd aan dat er beweging is in het app symbooltje maar dat is al weer meer dan een maand terug dat hij de laatste beweging had. De batterijen zijn ook vervangen. Wat kan het probleem zijn. Ik gebruik de experimentele versie van de everspring app

Hi Richard,

Hoe heb je mij al benaderd? Want het zegt me even niets, maar ik kan ook wel eens wat over het hoofd zien.

Welke versie draai je precies? en kun je via de app instellingen een ‘report’ sturen, liefst na een beweging bij de SP103 ; dan kan ik zien wat er gebeurt en wellicht de code aanpassen; ik heb zelf de SP103 niet, dus ik moet het hebben van feedback van gebruikers.

DAnk alvast!

Hoi Ralf

Ik dacht dat ik bericht gestuurd had vandaag op je @…
hieronder de code voor het rapport
Ik heb staan zwaaien voor de melder maar de app registreerde niets dus of er iets in het rapport te zien is ?

Bedankt dat je contact gezocht hebt voor het probleem

c01fe4fb-dfeb-4d19-85f9-380711db5dec

Aan wo, sep. 9, 2020 om 19:04, Ralf Van Dooren via Homey Community Forum <> schreef:

Hi Richard,

Ik heb het rapport ontvangen; ik zie inderdaad een reactie van de SP103 , dus dat komt in ieder geval goed binnen bij Homey en de App. Nu alleen nog even uitzoeken waarom hij dan niet triggert, dat ligt waarschijnlijk ergens in de app.

Ik kom erop terug!

Alvast bedankt Ralf :+1:

Aan wo, sep. 9, 2020 om 21:34, Ralf Van Dooren via Homey Community Forum <> schreef:

Hoi Ralf

Heb je het probleem al kunnen verhelpen ?
Lijkt me moeilijk zonder zelf het apparaat te hebben.
Ik ben benieuwd

Groetjes Richard

Hoi Ralf

Ik heb nu eenzelfde probleem met een nieuwe bewegingssensor van Heimman.
Bij die sensor zag ik in de developers tool dat er bij beweging een sabotage melding gegeven werd.

De SP103 heeft ook een sabotage contact alleen komt dat in jou app niet voor.?
Kan het zijn dat in jou app ook de beweging wordt gezien als een sabotage.?

Kan het zijn dat Homey iets verwisseld heeft in hun zwave protocol.?

voor zover ik weet kun je de tijd instellen hoe snel een alarm weer uit moet gaan of hoe snel deze weer geupdate moet worden, dit is verschillend per apparaat.

ik had laatst zwave neocoolcam die eerst geen sensor informatie doorgaven maar wel de sensoren lieten zien, uiteindelijk verwijderd en opnieuw toegevoegd waarna het meteen allemaal werkte.

verder vanwege wat issues nu een andere stroomadapter op de homey aangezien het schijnt dat de originele wellicht niet altijd even goed zou werken. heb hier nog geen update over aangezien ik dat net een paar dagen terug heb vervangen.

apparatuur zou je eerst dicht genoeg bij de homey moeten testen om te weten of het echt werkt. bij een niet goede verbinding te ver van de homey zonder zwave devices die mesh routing regelen is niet te beoordelen of het apparaat wel goed werkt icm Homey

Ik heb het nu gefixed in de laatste versie. Excuus voor het lange wachten, maar hopelijk werkt de bewegingsmelder nu goed.

1 Like

Nogmaals bedankt Ralf.
Je kent toevallig niet de maker van de Heiman app die bewegingssensor lijkt wel hetzelfde probleem te hebben :thinking:
Misschien kan je hem een tip geven