Berekening stroomverbruik in euro’s

Dag allen,
In het overzicht van grootverbruikers in de Energie tab berekent Homey de kosten volgens mij verkeerd uit:

De wasmachine stekker meet 10,1 kWh en rekent als kosten 0,46 euro, maar mijn stroomprijs is 0,27, dus ik verwacht daar een ander bedrag. . Daarnaast begrijp ik het percentage van het geheel niet helemaal. Ik heb zonnepanelen, heeft dat er iets mee te maken, is de zonne-energie er vanaf getrokken?

Bedankt,
Ronald

Ik heb geen zonnepanelen, maar loop wel tegen hetzelfde probleem aan.

13,8 kWh uur voor een NAS lijkt mij niet een waarde van alleen vandaag, maar eerder van een maand. Is dit wellicht een maandoverzicht en heb je gedurende deze maand iets gewijzigd in welk apparaat je totale energieverbruik meet?

Krijg je dit bijzondere percentage en het afwijkende eurobedrag ook op dagniveau?

Als je op een bepaalde dag vreemde waardes hebt, kun je de Energy-gegevens van die specifieke dag verwijderen (via de knop Aanpassen > Gegevens beheren), zodat het totaal weer in de pas loopt.

Dag SunBeevh,
Dat was inderdaad van de maand april, dat vergat ik te vermelden. Het bedrag en het percentage begrijp ik dan toch nog niet.

Klopt het in de maand mei wel?

Ik heb de dag nog na gekeken en dat gaat goed: in de maand mei (tot nu) gaat het ook goed: 4,3 kWh. Het bedrag klopt dan ook. Ik heb het bedrag per kWh later ingevuld, de stekker liep toen al een tijdje in april. Dat kan het toch niet zijn?

Mogelijk dat de euroteller pas begint te lopen vanaf het moment dat je een tarief invoert.

Wat betreft de percentages: je zou de dagen in april kunnen nalopen. Wellicht er er een specifieke dag is waarop dat onlogische percentage ontstaan is. De data van die dag zou je kunnen verwijderen.

Mijn ervaring is dat zo’n vreemde meting ontstaat als je iets wijzigt in het apparaat dat het totale energieverbruik meet (nieuw toegevoegd, van de ene meter naar een andere meter wijzigt of op de eerste dag van metingen).

Dat zou best heel goed kunnen, want in februari zie ik geen bedragen. Er wordt dus in de verbruiksoverzichten niet steeds gerekend met de kosten per kWh die je het laatst hebt ingevuld. Ik denk dat de prijs per periode wordt opgeslagen.