Ik ben net begonnen met Homey Pro. Erg netjes het energie dashboard. Ik mis echter nog wat. Ik wil graag weten per dag hoeveel zonne energie ik zelf heb gebruikt. (we willen natuurlijk zo min mogelijk terug leveren.) In home assistant energie dashboard had je een mooi metertje waar je in percentage ziet hoeveel je zelf voordienend bent. Dit meter mis ik heel erg. Het zou ook nog beter kunnen door ook nog de zelf verbruikte waarde in kwh te weten.
Het zou erg fijn zijn als dit ook aan het energie dashboard kan worden toegevoegd
Tijmen
staat bij jou rechtsboven dat percentage niet weergegeven dan?
Is altijd de vraag, wat je huis verbruikt met gecombineerde meters.
Maar dat er geen totaal meter is, dus deze moet je zelf uitrekenen.
Huis verbruik =
“+” levering vanuit Grid (waardes uit P1 )
“-” levering naar grid (waardes uit P1)
“+” Levering PV (waarde uit zonnepaneel app, of tussen meter)
Aangevuld met wellicht Thuis batterij
“+” Levering vanuit Accu (discharge)
“-” Laden van de accu (charge)
Dit kun je doen met totale watt’s als doorlopend verbruik, of met dag, week, maand maar dan op basis van KWh
Wellicht kan de APP’s van PbtH, Better Logic Library en Device Capabilities je daar bij helpen.
Zelf heb ik dat ondergebracht in mijn oude eigen systeempje “Wendy” en in HA als vervanger. Ik heb nog niet zo iets gezien in een homey Dashboard
Voor al je gegevens eerst goed inzichtelijk (wat je moet gebruiken) krijgen.
Bedankt, Inderdaad ik heb het helemaal over het hoofd gezien. (Het is in dark mode een donker grijs niet opvallende waarde)
Tijmen
Het gekke ook is dat ik hem op mijn mobiel wel zie, maar als ik de mobiele app op mijn mac draai dan is het percentage weg: