Bereik smpl

Ik heb iets merkwaardigs:
Ik gebruik 2 smpl mini displays. Ze staan naast elkaar in de woonkamer. De ene doet het altijd nooit een probleem. De andere moet ik op of vlakbij een zigbee router zetten, anders verliest hij het contact.
In de kamer zijn 2 zigbee routers. De displays volgen ieder een andere route om contact te maken met homey.
(Hoe) kan ik het slecht werkende display dezelfde route laten nemen als de goed werkende? Of zijn er andere oplossingen mogelijk?
Ik kan ze natuurlijk beide vlak bij een router zetten, maar dat wil ik eigenlijk niet. Er moet toch een oplossing zijn voor dit probleem.

Hallo Jan,

Wellicht even dit topic volgen : Smpl mini display: battery powered e-ink display made for Homey - #264 by Jiri_Pech?

Er is een update beschikbaar foor deze schermpjes welke de firmware van de Zigbee ook update. dit was in het verleden een eufel.
Wellicht had je deze al uit gevoerd maar toch even een dubbel check.

Wellicht anders ook even de status van je setup HP2xxx en firmware wel of niet geupdate.

Groet
Johan

Hoi Johan,

Dank voor je reactie. Ik wist dit niet, heb inmiddels het update bestand gedownload en ga strak de smpl bijwerken.

Vriendelijke groet/Best Regards

Jan

succes,
en maak hem voorzichtig open
en ja je moet even een tijdje dat ene kleine knopje ingedrukt houden

Hoi Johan,

Hele dag bezig geweest, maar gaat tot nog toe niet lukken. Heb zelfs de button vast gezet met een knijper, want ik kreeg een zere vinger. Maar hij blijft aangeven searching for device. de pijl van de muis veranderde wel even in een zandloper, dus er gebeurde wat, maar na een minuut of 10 was hij nog steeds searching. Ik heb het nog op een andere PC geprobeerd, maar ook daar hetzelfde verhaal. Heb jij nog suggesties?

Ander USB kabeltje proberen, je hebt β€œslechte” kabeltjes die alleen maar goed voeden (zoals aan je lader) maar niet juist de data kunnen door zetten.
Daarna is het eigenlijk een fluitje van ene zend, met deze update (ik ken ook nog de oude methode die was omslachtiger).

en ja je vinger voel je op het eind niet zo goed meer :slight_smile:
Waar woon je?

Zal het eens proberen met een kabeltje van een KOBO. Die moet ook zenden. Ik woon in Alphen aan den Rijn

Vriendelijke groet/Best Regards

Jan

Hallo Jan,

Denk dat ik gisteren niet op zend heb gedrukt. :slight_smile:

Maar is het nog gelukt om ze up to date te krijgen?

Johan

Hoi Johan,

Nee nog niet. Heb nu geen tijd, druk met andere dingen. Ga volgende week verder.

Vriendelijke groet/Best Regards

Jan Dingemanse

BlueMail voor Android downloaden
Op 26 jan 2024, om 18:53, johan Wijngaard via Homey Community Forum <notifications_at_athom.discoursemail.com_dingemanse@duck.com> schreef: