Automatisch stekkers/schakelaars aanzetten na een stroomstoring

Als je een stroom storing gehad hebt en de stroom komt weer terug dan zijn er een flink aantal stekkers en schakelaars die uit staan. Die kan ik dan middels een flow allemaal tegelijk weer aanzetten.

Nu zou ik dat automatisch willen doen. Bijvoorbeeld dat de Homey ontdekt dat er een fase uit geweest is of na een herstart. Maar ik heb nog niets kunnen ontdekken om dat te kunnen regelen.

Heeft iemand hier een idee?

Ik denk via een UPS?

Da’s inderdaad een mogelijkheid! Echter, nu moet de stroomuitval wel de Homey raken. Wat als er nu een andere groep geraakt wordt? Is er niet iets van groep’s monitoring? Stel een groep gaat uit dan stuurt de Homey als hij weer terug komt alle schakelaars op die groep weer aan. Of zit er iets van een Ping mogelijkheid zodat Homey weet dat een device weg is en weer terug komt?

Dus Homey achter eeen UPS en op alle andere groepen ook een device dat meld als de spanning weg valt.
Dat betekend dus of nog een UPS of iets met bij voorbeeld inputs die aangeven dat de andere groepen spanning hebben. De transmitter moet natuurlijk wel spanning houden om het signaal aan Homey te sturen als de spanning weg valt en/of terug lomt.

Veel stekker-schakelaars hebben in de Geavanceerde Instellingen een mogelijkheid om te bepalen wat er moet gebeuren na Herstel licht status, na stroom onderbreking: AAN/ UIT.

1 Like