Automatich opladen iPad mini

Goedemorgen,

Ik heb HomeyDash draaien op een iPad Mini 2. Deze heb ik aangesloten op een binnenstekker van Klik Aan Klik Uit (ACD-1000) en gekoppeld met Homey. Nu wil ik graag dat de iPad mini automatisch start met laden als het batterijpercentage onder de 5% komt, zodat de iPad niet continue aan de stroom hoeft te hangen, maar dat ik ook niet het risico loop dat de iPad op enig moment leeg is.

Iemand een idee?

Wat is daar het probleem van? Als de iPad niet oplaadt is het stroomgebruik minimaal.

Het is slecht voor de accu van de iPad.

Ik vraag mij ook af waarom je dat zou willen, zodra de accu van de ipad vol is dan stopt hij met laden.

Ik snap dat er andere opties zijn, maar dat wil ik niet. Ik ben op zoek naar een oplossing zoals beschreven.

Ik ga op zoek. Thnx!

Met shortcuts/opdrachten in IOS moet dat wel lukken ja. Batterij level ophalen en naar Homey sturen via een webhook. In Homey laten bepalen dat als het level onder de zoveel procent komt de stekker aan gaat.

Welnee, dat wordt tegenwoordig allemaal door slimme chips in de gaten gehouden.

1 Like

Ok, maar dit is een oud beestje (iPad mini 2), dus ik dacht dat die niet zo β€œslim” zijn.

Ik heb een nog ouder model (iPad 4) al jaren bedraad in de meterkast liggen, waar ie dienst doet als Homekit hub. En hij werkt nog steeds prima.

Het zal misschien niet goed voor je accu zijn, maar zo slecht is het ook niet. Mijn iPad komt ook bijna niet van stroom af, omdat het als homekit hub dient.

mocht je nou toch deze automatisering willen maken, dan zou je via shortcuts / opdrachten een webhook kunnen sturen naar homey. Tegenwoordig kan je in de shortcuts app een automatisering toevoegen met batterij level als trigger (vanaf ios14). Daarna webhook en kan je de stekker aanzetten.

Of via shortcuts/opdrachten een webhook sturen naar Homey misschien.

Dit werkt niet met de oude iPads. De software kan niet bijgewerkt worden naar de nieuwste iOS versie.