Aquara Temperature/humidity sensor T1 valse batterijmeldingen

Sinds een paar weken heb ik een Aquara T1 temperatuur sensor in huis. Het is (vrijwel) mijn enige Zigbee device, maar de afstand tot mijn homey (pro early-23) is minder dan twee meter.
De sensor werkt op zich prima, maar ik krijg regelmatig meldingen dat de batterij bijna leeg is, om dat kort daarna een melding te krijgen dat het weer in orde is. De batterij staat nog gewoon op 100%, dus het lijken wel echt valse meldingen.
Heeft iemand dit eerder aan de hand gehad? Hoe verhelp ik dit? Graag jullie tips/adviezen.
Groeten,
Bart

Ik heb die melding ook wel eens gehad, en een nieuw batterijtje deed het echt bij mij.
De oude was nieuw. Het proberen waard toch…

Uit ‘inzichten’ haal ik dat de batterij onder de 100% komt als de temperatuur zakt (onder 17 °C) en daarbij af en toe een negatieve piek laat zien tot rond 15%. Ik heb er nu, zoals jij al suggereert, een nieuwe Varta in gestoken. Ik laat over een paar dagen weten of dat inderdaad de oplossing was (moet het wel weer even koud worden).
Ik heb er wel vertrouwen in, dus bedankt voor je snelle reactie en tip :+1:
-Update-
Een kleine week later staat het batterijniveau ‘rimpelloos’ op 100%. Het was dus inderdaad toch de matige kwaliteit van het originele batterijtje.