Aqara temp. Sensors updaten temp enz niet

Hoi allemaal,
Ik heb 3 aqara temp sensors die niet goed de temperatuur, luchtvochtigheid en barometer doorgeven soms uren niet en soms alleen de temperatuur,
Homey is volledig ge-update ptp gedaan en ik werk ook met de advanced flows.
Gr Ferry

1 Like

Het is heel simpel, als er geen waarde veranderd, geven ze ook niets door. Dus het kan inderdaad uren duren voor 1 van de sensoren veranderen.
Wat verwacht je van de sensors?

Gebeurt dat bij jou vaak, dat de temperatuur/luchtvochtigheid/luchtdruk uren aan een stuk precies hetzelfde blijft? Bij mij niet namelijk :sweat_smile:

Ah, dit had ik ook ineens. Dacht al dat ze stuk waren, maar na een druk op het knopje op de sensor geven ze vaak wel de waarden weer door, maar gek genoeg ook niet alle waarden perse tegelijk. Soms alleen temp of bar of hum…

p.s. 8.0.1 versie hier

Ik heb de badkamer ventilator hiermee geautomatiseerd luchtvochtigheid is op een gegeven moment boven de 80% en de aqara pikt dit niet op heb het knopje ook al een paar keer ingedrukt batterij vervangen nu homey updaten naar 8.0.2

Nou het is opgelost ik heb de sensors verwijderd via de developer pagina en opnieuw toegevoegd nu werkt het weer naar behoren en gelukkig weer snelle update’s.
Bedank voor het meedenken!

1 Like

Mocht het nog eens misgaan, en je moet je flows weer repareren, dan is dat niet meer nodig als je dit :heart_eyes: script gebruikt:

Bij mij wel namelijk :crazy_face:. Zal wel met de gebruikte techniek/firmware in de diverse sensors te maken hebben.

Dat is geen Aqara temp/lv/luchtdruk sensor maar iets anders? Aangezien ie ook lux doorgeeft?