Apps niet te installeren op Homey Bridge?

Voropgesteld, ik ben geen echte nerd.
Na het zien van de presentatie van de Homey bridge was ik razend enthousiast omdat ik al mijn apparatuur aan elkaar zou kunnen knpen en de kosten te overzien zouden zijn.
Na ontvangst van de Homney bridge ben ik wat minder lovend. Vooralsnog kan ik van veel apparatuur wel een app vinden maar kan ik geen app installeren op de Bridge. Ik heb het dan bijvoorbeeld over de app voor een Ziggo next, een Bose soundtouch, de brel rolgordijen. De mededelinjg is dat de app niet compatable is met de geselecteerde Homeny. Ik kan niks selecteren voor zover ik het begrijp
De Hue verlichting en Philips tv werd wel gevonden en makkelijk geinstalleerd. De verlichting werkt al prima samen met de Google hub en de tv zet niet zoveel zoden aan de dijk omdat ik Ziggo niet aan de praat krijg. Zo kan ik ook niet aan een flow beginnen omdat niet alle apparatuur aan te sturen is.

Wat doe ik fout? of met ik meer geduld hebben en op de apps wachten?

Ja. Ik neem aan dat je ergens het woord “bèta” hebt gelezen.
Voor Ziggo next trouwens, zijn prima IR apparaten te vinden (zoekfunctie hier gebruiken)

Lokale Wifi/LAN apparatuur kan niet gebruikt worden i.c.m. de bridge.

Via

kun je op de de beta status pagina komen

Daar vind je een overzicht van de huidige beschikbare apps.
Hier een overzicht van de apps, uitgesplitst op wel/niet de bridge nodig:

En nog meer handige info:

1 Like

Dank je voor de snelle reactie. Was er al “bang” voor, ik ben te ongeduldig.
IR voor de Ziggo Next gaat in mijn opstelling niet werken. De Next staat in een afgesloten kast in een andere ruimte, die werkt (gok ik) op bluetooth.

Welkom op het forum

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.
Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Mocht ie toch op IR reageren:

En deze IR remote schijnt ook te werken:

1 Like

Hans, je staat in deze niet alleen, ik had het vreselijk voor elkaar met Apple Home maar miste een paar zaken en wilde n iet diverse zaken door elkaar gebruiken. Daarom de Bridge aangeschaft maar daar kun je eigenlijk nog niets mee. Kortom ik voel me bekocht.

1 Like

Tja altijd jammer als er een verschil zit tussen je verwachting en wat je krijgt. Dat wil wel eens voorkomen met reclames en product presentaties.

Ja en hier kan ik dan niets mee,
ik weet zeker dat Homey en een Homey Bridge meer dan “een paar zaken” kan regelen. maar als je niet specifiek bent WAT je wilde bereiken. Hoe je daar Homey en Homey Bridge in had voorzien en welke zaken wilde je via Homey en/of de Bridge regelen?
Welke zaken had je daarvoor gecontroleerd in de Athom App Store en waar loop je tegenaan dat nu niet mogelijk is.

Wellicht ben je wel gegrepen door functionaliteit van Homey maar kan wat je wilt alleen met een Pro en of Community Apps. mogelijk ben je dan niet de doelgroep voor een Homey/Bridge maar of je wel in de doelgroep van Homey Pro valt kunnen we nu natuurlijk met zo weinig infor niet opmaken.

Dijker bedankt voor je reactie,
Ik mis bijvoorbeeld de Hue app zonder bridge, de Group app om apparaten te bundelen De Homekit app en vooral de présence app. Dat is voor een beginner toch aardig wat . En het moet me van het hart dat de Toon app ook niet echt soepeltjes werkt.

Gaat het waarschijnlijk niet worden, ik heb begrepen dat Philips / Signify dit graag via hun Hue bridge wil. Lampen en schakelaars zou je als generiek Zigbee kunnen aanmelden zover ik weet.
De Community App “Philips Hue, without the bridge” kan daardoor dus niet vanuit Philips / Signify in de store komen.

Group App is echt een Community App, Athom heeft beperkte group functionaliteit toegevoegd op basis van Zones of apparaat type. (Alle verlichting in zone woonkamer, alle TVs op de Zolder, etc. )

Presence zul je inderdaad met de ingebouwde Presence moeten doen, welke extra functionaliteit zou je vanuit een andere Presence app willen zien in Homey?

Toon weet ik niet, heb ik niet maar is een Athom App, ik zie dat er recent updates en fixes zijn. als dat nog zo is melden bij Athom, dan kunnen ze dat proberen op te lossen.

en zover ik zie is de officiële HomeKit integratie een dingetje met Apple en staat daardoor tot nu toe alleen op de Homey Pro als Experiment

image

Dat lang niet alle Apps, expliciet heel veel Community Apps niet beschikbaar zouden komen was volgens mij vanaf het begin bekend.

Kan Athom niks aan doen, ze zouden wel willen maar Philips werkt niet mee!