Apparaat heeft niet gerapporteerd voor 1 uur Flow maken

Ik heb eerder succesvol flows gemaakt die starten wanneer een apparaat meer dan een uur niet heeft gereageerd. Sinds kort werken deze flows echter niet meer. Iemand dit zelfde probleem of een oplossing hiervoor?

Ik wil bij langer dan een uur geen bewegingsmelding in huis, de lichten en verwarming uit zetten.

Hier kunnen we werkelijk helemaal niets mee

Graag dit even doorlezen!

2 Likes

Mijn homey draait op versie 4.2.0

Ook even op de link klikken en de rest lezen zou helpen denk ik…

1 Like

Ik begrijp het heren. Ik heb de volgende flow gemaakt:

Deze blijft werkt wel als ik hem test, maar niet in de praktijk op een of andere manier. De triggger op “apparaten” wordt niet goed opgepakt door homey,

image

Ik heb al geprobeerd het betreffende apparaat (een PIR bewegingssensor) een andere naam te geven, en zelfs de naam Mijn Sensor om mogelijk wel te laten werken. Maar helaas.

Ik ben er niet zeker van maar ik denk dat je reageren en rapporteren door elkaar haalt.

Volgens mij is het zo dat de melder ook zijn status kan rapporteren zonder een beweging te zien.

Ik denk dat je beter met een Countdown kan werken die zijn tijd elke keer reset zodra er beweging is. Zodra de countdown op 0 staat kan je die flow laten triggeren

Dat is een goede tip. Ga ik vanavond proberen!

Groet,

Sjoerd

Ik zie dat je flow heet ‘Kantoor uit bij geen activiteit’ en dat je logica ‘Kantoorbeweging’ gelijk moet zijn aan ja. Dat lijkt me ook niet goed gaan.

Ik heb een zandloper aangemaakt die bij bewegingsmelding telkens opnieuw start voor 60 minuten. Als de zandloper leeg is start de flow om de apparaten op kantoor uit te zetten. Super!