Beste lezer,
Ik heb een flow gemaakt, waarbij ik een melding krijg, als apparaten 24 uur niet gerapporteerd hebben.
Dat heb ik gedaan om te weten of alle apparaten verbonden zijn en werken/ actief zijn.
Maar ik krijg regelmatig van meerdere apparaten (niet altijd dezelfde) de melding dat ze niet gerapporteerd hebben.
Kan ik de apparaten wel vertrouwen? Mede omdat het ook rookmelders betreffen.
Ben benieuwd naar meningen/ visies of hoe dat komt dat de apparaten niet rapporteren in die 24 uur.
Dank en groet!
Het kan heel goed zijn dat apparaten met batterij voeding niet vaak melden. Je kan eens een kijkje nemen bij Developer (Zigbee, Z-Wave) om wat meer informatie te krijgen over de verbindingen via de diverse protocollen.
Oh ja … dit is het Engelstalige platform: NL
Ik mag dit nooit zeggen, maar doe het toch omdat het hier om uw gezondheid gaat:
Homey, en alle draadloze communicatie, is qua rookmelders en andere levensreddende zaken totaal niet iets om als betrouwbaar te beschouwen.
Hij kan best zomaar een half jaar probleemloos draaien, maar er kan net zo goed dagelijks iets misgaan.
Zet in ieder geval auto-update uit, om “verrassingen” te vermijden.
Update Homey of apps wanneer het uitkomt, en je tijd hebt om evt. eigenaardigheden na het updaten direct weer op te lossen.