[APP] Ziggo - Connect your Mediabox Next with Homey

Goedenavond Allemaal,
Ik heb de next mini werkend in Homey.
Nu wil ik met mijn Logitech Harmony Hub de Next mini bedienen. Dit lukt namelijk niet met Harmony zelf, omdat de next mini bluetooth is ofzo.
Ik heb een Advanced Flow gemaakt om de next mini te starten en dat lukt.
Hoe zou ik het voor elkaar kunnen krijgen dat ik met mijn Logitech ab zenders kan kiezen?

Gr Richard

@Peter_Kawa (weet niet of dit voor anderen ook geldt):
Als ik me goed herinner gebruik je ook Home Assistant, toch?

Zo ja, dan zou je daar je tweede (of mss ook de eerste; scheelt je weer een Homey app) Ziggo box kunnen koppelen en via de Homey Home Assistant app kunnen bedienen?

Ik weet; is een behoorlijke work-around, maar dan heb je het in elk geval werkend tot er een oplossing vanuit Athom is….

Je geheugen werkt nog goed Henk :wink:
Als je HA al hebt draaien en aan Homey gekoppeld, dan is het een kleine workaround :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik kan het helaas hier niet testen (geen ziggo hier), ik heb 2 integraties gevonden,
deze:

en deze HACS integratie (voor Mediabox Next, Mediabox Next mini)

Deze kun je dan met de Home Assistant Community app in Homey toevoegen als mediaspeler, of als Aangepast apparaat

1 Like

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen.

Goedemogen Henk,

Ondertussen werkt het al een tijdje niet meer :face_with_raised_eyebrow:

Eigenlijk is de app ook bedoeld voor gewone next.
Ik had eigenlijk gehoopt dat hij met Harmony hub zou werken.

Ok jammer is dat maar bedankt voor uw antwoord.groet

Na de update van HP 2019 naar 10.5.0 werkte alles naar behoren, tot eergisteren, toen merkte ik dat een bepaalde flow vaker werd gestart dan nodig en heb een Reset van de HP gedaan met de app. De flow werkte daarna naar behoren.
Helaas werkte de ziggo next niet meer samen met HP na de reset, ik kreeg een timeout.

Vervolgens heb ik een PTP , netwerk reset van het Ziggo modem, next box reset, de ziggo experimental app verwijderd en de nieuwe app geinstalleerd, hierbij werd de nextbox gevonden na de inlog gegevens ingevuld te hebben, maar helaas loste dit alles niets op. Ik krijg nog steeds een timeout.

Voor mijn idee heb ik alles nu geprobeerd, zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?

Goede avond.
Ook ik heb het zelfde probleem met Ziggo app .Het heeft maanden goed gewerkt maar sinds 2 dagen krijg ik een time out. Ook alle boven staande gedaan en alle topics gezocht in het forum maar geen oplossing gevonden .wie weet een oplossing?

Je loopt voor op de release van Athom Homey Pro (2016—2019) Changelog | Homey

Ah, ik heb de link die je erbij gezet hebt bekeken maar kan daaruit niet opmaken waarop ik vooruit loop. Echter het is prettig om te weten dat een oplossing voorhanden is als dat is wat je bedoeld. :slightly_smiling_face:

Nieuwste officiële firmware voor Homey Pro (Early 2019) is v10.0.5

Ik weet ook niet welke Ziggo App je gebruikt.

Maar ik zie eigenlijk geen aanwijzingen in de firmware changelog waarom het niet meer zou werken.

Is de Ziggo Next wellicht geupdate rond diezelfde tijd?

Hoi Geurt. Je hebt gelijk. 10.0.5 is de goede versie. De Ziggo app die eergisteren nog werkte was versie experimental, nummer weet ik niet, er was nu een official 2.0.4 die heb ik er nu op staan. Ofschoon deze de Next box wel aanwezig ziet, is de besturing er niet, time out.

Ik lees net op Google nieuws dat de Next box een dezer dagen een nieuwe versie software krijgt, maar er is geen aanwijzing dat dit deze bug oplost. De Next zou dan naar 5.07 gaan.

Deze is ak een jaar oud en niet gewijzigd.

En welke draai je nu op de Next?

Er is een klacht gemeld aan Athom (zij zijn ontwikkelaar) maar die melden dat zijn pas over 3 weken gaan reageren

1 Like

Dat 5.06. de update gaat automatisch, geen invloed op.

Op de next draaid nu 5.06

Bij mij werkt de Next mini ook niet meer sinds een aantal dagen.
Internal server error is de meldng die ik krijg.

Homey 2023 10.2.1
Ziggo 2.0.4

1 Like

Bij mij werkt de ziggo next ook al een aantal dagen niet meer app en next verwijderd en alles opnieuw toegevoegd flows hersteld maar niks werkt dus totaal niet meer ik heb home 2016 met de laatste software iemand een idee of oplossing.
Met vriendelijke groet,
Fred

Het probleem ligt inmiddels bij Athom. Mogelijk een update van de next firmware waarom het niet meer werkt.

1 Like

Ik denk het niet dat de next update de oorzaak is. Mijn next was nog niet geüpdatet. Ik had wel net de update van Homey gedaan, waarna de werking stopte na een reset van Homey.