[APP] Ziggo - Connect your Mediabox Next with Homey

Bij mij gaat hij ook niet meteen uit. Als ik hem uitzet gaat hij meteen weer aan. Een poosje later is hij wel uit.
Maar na de nieuwe update gaat de Next ook ineens uit als ik op pauze druk tijdens terugkijken. Gaat ineens uit na een minuut of 5.

Issues bij mij samengevat:

  • Aanzetten via de app werkt helemaal niet!
  • Aanzetten via afstandsbediening is na ca. 5s netjes zichtbaar in app
  • Mediabox uitzetten zelf werkt (via App of RC)
  • Uitzetten via de App of afstandsbediening: de mediabox zelf gaat dus wel direct uit, maar het device in Homey blijft ca. 5m “actief” weergeven.(=veel te lang)

Als ik de box uitzet via Homey dan zie ik hem heel even uit gaan, en 1s later weer aan (de mediabox staat fysiek dus wel al netjes uit):
image
Ik heb het idee dat dit een bug is, en dat de status in de App 5m later door periodieke polling correct naar “uit” wordt gezet.

Vandaag een nieuwe test versie 2.0, maar helaas nog exact dezelfde issues.

Heeft niemand bij athom thuis Ziggo? :face_with_raised_eyebrow:

Hier helaas hetzelfde probleem met de test versie. Het toevoegen werkt nu wel weer.

Versie 2.0.1 is er sinds vandaag

Laatste 2.0.1 versie lost het probleem nog steeds niet op, maar iig wel vast sdk3.

Ik kreeg een update vanuit support dat ze nu zelf een Next Mediabox hebben om mee te testen, dus hopelijk komt het snel goed.

1 Like

Helaas met de update naar 2.0.2 na hooggespannen verwachting… nog steeds hetzelfde issue. :frowning:

En 2.0.4 dito.

Het lijkt erop dat dit probleem weer terug is. Het was tijdelijk gefixed in versie 2.0.4 echter reageerd de nextbox weer niet.

Ik heb de app geherstart, het device opnieuwe toegevoegd, zelfd de app opnieuw geinstalleerd maar helaas ziggo next functioneerd niet bij mij

Na wat verder testen lijkt het alleen voor tekomen wanneer hij opstart. De stroom schakeld in de ochtend aan, na 10 min wordt ziggo aan gezet, echter na een verse start van ziggo gaat hij niet aan of uit. Als ik ziggo handmatig een keer aan heb gezet dan werkt het wel

Had ik van de week ook, maar kwam erachter dat de ziggo go app de mediabox ook niet vond. Na een uurtje of zo was ie er ineens weer

Thanks, peter, ik denk gevonden te hebben waar het aan ligt. Ik ben nog even aan het testen en zal de resultaten straks delen. Het zit hem denk ik in de startup instelling van de ziggo next box

Yes found it!

Bij de ziggo nextbox kan je naar settings gaan dan naar systeem en dan staat daar startup settings. Bij eco mode gaat hij waarschijnlijk na een tijd in standby modus waarna hij dus niet meer reageerd op de api. Ik heb deze op snel start gezet. Nu verbruikt hij in standby een klein beetje meer stroom maar reageerd altijd op de API.

3 Likes

​​
Ziggo next mini
​​​​​​​​​​​​
Hallo,

Iemand die het weet hoe de nieuwe Ziggo next mini box kan koppelen met Homey Pro.
Met de Ziggo app in Homey probeer ik in te loggen met mijn gebruikelijke login gegevens maar dat lukt niet. Krijg als antwoord dat de gegevens niet kloppen, echt wel !!!

Michel

Hallo,

Iemand die het weet hoe de nieuwe Ziggo next mini box kan koppelen met Homey Pro.
Met de Ziggo app in Homey probeer ik in te loggen met mijn gebruikelijke login gegevens maar dat lukt niet. Krijg als antwoord dat de gegevens niet kloppen, echt wel !!!

Michel

Geen idee of de Mini ondersteunt word maar heb je de testversie van de app ook al geprobeerd?
https://homey.app/nl-nl/app/nl.ziggo/Ziggo/test/

Bedankt !!
De test versie werkt wel op de next mini
Maar nu de vraag als ik zoek kom ik alleen de normale app versie op de site van Homey, waar en hoe kom je aan die link ???

Michel

Om te kijken of er ergens een test versie van is voeg je achter de originele link /test toe.

Klik op changelog…

Ik probeer mijn next mini te koppelen. De Homey Ziggo app vraagt in te loggen. Mijn ziggo account wordt niet geaccepteerd. Welke inloggegevens worden dan gevraagd? Als het van de next mini is, waar vind ik die dan?

Er is een update van de Ziggo app. Versie 2.0.2. @Jacques_Croes : inloggen gewoon met je Ziggo account werkt goed hier. Echter ik heb 2 mediaboxen Next Mini maar kan er maar 1 als apparaat toevoegen. Iemand al n work around hiervoor.

Is heeeel lang geleden (mei '21) al eens aan Athom gevraagd. Misschien zelf ook even een verzoek indienen bij Athom…

Dank je Peter, ga ik doen

1 Like