[APP] Ziggo - Connect your Mediabox Next with Homey

Centraal Topic voor de Ziggo App tbv Ziggo Next Mediabox.

Dit Topic is om vragen te centraliseren, het wordt niet (actief) gemonitord door de Developer / Athom.

Voor Support gebruik de Support link in de AppStore bij deze App.

Oudere Nederlandstalige Ziggo Next Topics zijn hier onder toegevoegd.

Voor updates vraag een Moderator het Topic aan te passen.

Hi Allen,

Heeft iemand ervaring met Homey en ziggo next?

Volgens mij zou het moeten kunnen om de ziggo next te programmeren zodat die met infrarood wordt bestuurd, om daarna via de infrarood koppeling van de Homey de ziggo next box te besturen.

Heeft iemand dit wel eens geprobeerd, en zo ja, weet iemand hoe je de ziggo next zo programmeert dat die infrarood codes ontvangt? Ik heb op ziggo via deze link wel al de infraroodcodes gevonden voor de ziggo next:

Veel dank!

er is al een app voor de next :wink:

Geweldig!

Dat spaart mij een hoop uitzoekwerk en moeite. Veel dank voor de reactie

1 Like

De ziggo app next doet helemaal niks bij mij
 Lukt mij niet om flows te maken

edit: 14:12: Door @Peter_de_Vos verholpen. Werkt goed!

Heb je je next box wel als device toegevoegd?

1 Like

Haha
 Wow
 Scherp
 Zeer bedankt

Succes!

Ik heb ook inmiddels de Ziggo Next aan de Homey gekoppeld, in eerste instantie werkt het prima. Echter na een dag ofzo, werkt het niet meer. Het lijkt wel of de Ziggo box in een diepe stanby modus gaat, hierdoor werkt mijn flow dus ook niet. Standby Van de ziggo next heb ik de instellingen al op ‘normaal’ en ‘hoog’ gezet, maar dat maakt niks uit. Weet iemand een oplossing hier voor?

1 Like

Wat gebeurd er dan niet? De box wordt niet aan/uit geschakeld? Heb ook net wat geprobeerd door een vertraging erbij te zetten bij het aanzetten van de box. Dacht even dat het goed ging, maar het gebeurde ook een keer dat de box ĂŒberhaupt niet reageerde. Las wel iets van een standby probleem op het ziggo forum(van zes maanden geleden).

Idd, box (en dus ook de tv) gaan niet aan. Als ik de box handmatig aanzet met de bijgeleverde ziggo afstandsbediening werkt homey wel. Mijn stand-by, van de box, staat op de maximale duur van 24 uur. Lijkt wel als die voorbij zijn dat de box in een te diepe stand-by modus is.

Verbruik moet iig op hoog staan, anders kun je hem na een tijdje niet meer inschakelen met Homey

je zou zeggen een opdracht is een opdracht, maar blijkbaar werkt het niet zo. Met de afstandsbediening krijg je de box wel aan, via Homey dus niet (vanuit een diepe standby). De box staat bij mij op ECO. Laat ik ook zo, voor mij is het voldoende. Pak ik de afstandsbediening er wel een keer bij desnoods:-) Of misschien een schakelaar er tussen zetten, waarmee je de box af en toe opstart.

Nou het gaat mij erom dat ik elke dag (in herfst en winter) de tv aan wil hebben als het schemer wordt. Maar met de ziggo box gaat dit dus niet werken


Hier ook aan het testen met de Ziggo Next app, maar loop tegen een paar problemen aan:

  • Na een aantal uren verliest de app de verbinding met de Next. Hierdoor kan ik de Next niet meer bedienen via Homey. Mijn instellingen staan op Hoog en 24 uur standby. En ik verlies de verbinding dus al binnen die 24 uur :frowning:

  • Als ik het commando AAN gebruik in een Flow, de Next reeds eerder handmatig aan heb gezet, gaat de Next weer UIT als ik de Flow start. En andersom: bij UIT gaat hij AAN. Kortom: niet bruikbaar :frowning:

Anderen dezelfde ervaring?

Wel jammer, want het lijkt mij erg handig om de Next te kunnen aan/uitzetten in een Flow :blush:

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Heb een flow aangemaakt om alles uit te zetten. Druk ik per ongeluk nogmaals op die flow, dan gaat de Ziggo Mediabox Next weer aan. Ben heel benieuwd of iemand een oplossing heeft.

Wegschrijven in een variabele of de wanneer de box aan of uit wordt gezet. De variabele dan in de En kolom gebruiken.

Bij “EN” kaartje toevoegen met ‘ziggo next staat aan’ 
 bij “DAN” ‘zet ziggo next uit’

Goeie Tip HanZ! Dit werkt bij mij ook, maar ik kan met de optie "Ga naar kanaal’ niet kanaal 150 (Netflix) gaan
 Die staat niet in mijn lijstje helaas. Iemand dit toch voor elkaar gekregen?

volg deze link eens Netflix triggers