[APP] Ziggo - Connect your Mediabox Next with Homey

Heb ik ook een vraag: is het mogelijk om, wanneer een bepaald programma begint, de ziggo box aan en op het goede kanaal te zetten?

Vreemd met het schakelen tussen aan en uit veranderd de ‘Value’ niet en blijft op ’ true’ staan.

iemand een idee?

het is net alsof de nextbox zich zelf weer aanzet

Capture3

iemand een idee hoe een 2de media box next aan homey te koppelen? 1 is gelukt maar als ik de 2de probeer dan zegt de app dat er geen nieuwe apparaten gevonden zijn.

1 Like

Hoor ik ook graag

… idd, ik heb het idee dat die mediabox geen “aan” of “uit” status teruggeeft aan de homey. Het is een toggle switch. Staat ze aan dan zet je ze uit, staat ze uit dan zet je ze aan. Het is lastig te vangen in een flow en werkt daarom vaak ook precies verkeerd om. Ik heb een LG TV er aan vast die ik ook met de homey bestuur. Dit doe ik via een virtuele knop zodat ie ook via google te schakelen is. Het gebeurt vaak dat ik zeg “TV aan” dat keurig de tv inschakeld en dan de mediabox juist uit. Daarnaast… als je met de ab de tv uitschakeld moet dat ook in een flow ondervangen worden zodat ook de vituele schakelaar uitgeschakeld word, anders werkt ie bij het volgende commando weer niet.

@F_Lecluse, je zou dit kunnen ondervangen met een slimme stekker. Hiermee kan je het stroomverbruik bepalen.
Bepaal het strook verbruik in idle en wanneer de next aan staat. Ga daar ergens tussenin zitten. Als het stroom verbruik van de next hoger is dan dat punt dan weet je dat hij aanstaat.

Het gekke is dat het in het verleden wel werkte.
Ziggo Next Box en TV kan je koppelen zodat je met de Ziggo Next Box afstandsbediening de Next Box en de TV in een keer uitzet.

Je kan ook “Netscan” van Adrian Rockall gebruiken. Je netwerk wordt gescand en je kan zien of een device online of offline is. Handig is wel om de betreffende apparaten een vaste IP adres te geven.

… ik heb dat nu geprobeerd met van die neo coolcam powerplugs. Deze meten stroom, echter blijkt dat in standby de ziggo box 9 wat verbruikt en in bedrijf is dat 10,5 watt. Dat verschil is zo minimaal dat er bijna niet mee te werken valt. Daarnaast, die powerplugs detecteren deze vermogens verschillen pas na grote intervalolen. dwz, ik maak een flow dat waarbij een android tv box uitschakelt, mijn hdmi switch naar een andere ingang moet schakelen. Dat gebeurt gewoon niet. Ik check de waardes, pas de flows aan maar zonder resultaat.

Hoe weet ik nu welke gebruikersnaam en wachtwoord ik moet gebruiken?

@brassimodo
Heb je de inloggegevens van Ziggo al geprobeerd?
Van je eigen account.

1 Like

Ja dat heb ik inderdaad.
Er wordt aangegeven dat mijn gegevens niet kloppen.

Voor zover ik het nog weet moet het wel van het eigen account zijn.
Heb je deze gegevens ook nog even geprobeerd op de website van Ziggo om in te loggen?
Lukt dat wel?

1 Like

Herstart de app eens voordat je het weer probeert.

Eventueel kun je (sinds kort) met Homey IR één en ander aansturen

De optie xoek infrarood apparaat zie ik niet. Krijg dat niet voor elkaar. Echter is het wel gelukt de Next box toe te voegen.
Mijn probleem is dus opgelost.
Dank.

1 Like

Het is gelukt. Wrs had ik geen verbinding met de Homey.
Dank.

1 Like

“Het is op een andere manier gelukt. Dank”

Vandaag mijn ziggo next ontvangen en gelijk de app van ziggo (gemaakt door Athom) geinstalleerd. Nu blijft het steeds zeggen password niet correct terwijl ik inlog met mijn ziggo account en die heb ik natuurlijk gecontroleerd en bij mijn ziggo lukt het wel .Maar waarom het bij de app niet lukt begrijp ik niet.Inloggen bij ziggo Go werkt wel .App al 2 keer opnieuw geinstalleerd , opnieuw ingelogd op de Homey app werkt ook niet .
Wie kan mij helpen ?

Hier hetzelfde probleem. Kan niet inloggen op de Ziggo Next app. Kan gelukkig via een omweg met de Harmony Hub de Next wel bedienen.