[APP] Ziggo - Connect your Mediabox Next with Homey (NL)

Een beetje off-topic, maar ik moest stiekem toch wel lachen door deze opmerking in het marketing-mailtje van Homey over de nieuwe zonnepanelen app…

Het werkt dus al 3 dagen niet meer en ook niet na spaningsloos maken, ben benieuwd hoeveel dagen het nu weer niet gaat werken er is altijd wel wat.

Hier werkt het nog steeds wel, maar ik heb de laatste Homey update nog niet geïnstalleerd. Kan dat ermee te maken hebben? Ik heb de automatische update namelijk uitgezet, omdat er vaker bij een Homey firmware update iets mis is.

Eergisteren ontving ik de kennisgeving dat de firmware update 12.4.2.rc.2 kllar staat.

Ik heb 12.4.0

Ik ook nog 12.4.2 en mediabox software versie 5.16.

Vanmorgen moest ik mijn router resetten en rara politiepet. De ziggo next box laat zich ook hier niet meer aansturen door Homey.

Hier werkt het nog steeds niet, bij jullie wel toevallig?
Anders vrees ik dat we weer weken moeten wachten, net als de vorige keer. Het is best wel frustrerend dat het zo vaak stopt met werken.

Ik maak hier veel gebruik van in een Flow vanwege mijn slechthorendheid worden er ook andere apparaten met de Flow aangeschakeld dat werkt nu allemaal niet.

Hi @Doekse

Does Athom have a sollution on this?

Rogier

hier werkt het ook voor ze zoveelste keer niet weer.

Ik vraag me af of De ontwikkelaar van de Ziggo app wel samenwerkt met Ziggo. Me lijkt dat er dan sneller een oplossing kan komen die blijft werken. Als ik dit draadje bekijk dan zie ik toch dat er al een aantal langdurige periodes zijn geweest met een storing op dit vlak.

Ik snap best dat er meer bij komt kijken dan alleen een simpele code aanpassing en dat dit tijd en moeite kost. Ik wens de ontwikkelaar veel succes met het vinden van een oplossing die de storing oplost en voorkomt.

1 Like

Hi @Doekse,

Het is nu 20 dagen geleden dat je het intern zou bespreken.

Rogier

1 Like

Dat klopt! En ik deel updates zoals altijd zodra ik deze heb :grinning_face_with_smiling_eyes:

Wij krijgen vanuit Ziggo momenteel geen gehoor over de wijzigingen die zijn aangebracht en kunnen daardoor helaas (nog) geen fix uitbrengen voor deze app.

Zou toch eens naar de app kijken. De app van Home Assistant werkt altijd gewoon door zonder te worden geupdate…

Iemand heeft er hard aan gewerkt, vanmorgen werkt het weer, met aanzetten en op een andere zender zetten. Uitzetten werkt nog niet, maar we zijn op de goede weg en dat wordt gewaardeerd. ,:grinning_face:

Ziggo moet bezuinigen vanwege het klantverlies per maand, zou dit er mee te maken hebben?

Top. Alles werkt weer, bedankt aan de app schrijver.

Wel even opnieuw de ziggo app herstarten.:grinning_face::+1:

Jammer het was leuk, zolang het duurde, helaas werkt de app nu helemaal niet meer. Next box, ziggo app en Homey gereset, maar geen resultaat. Dat was wel erg kort deze keer. Ziggo wil gewoon niet op alternatieve wijze bediend worden lijkt het.:frowning:

Hier werkt het nog. Maar dat was de vorige keer ook. Ik moet nog even wachten voordat het ook hier wederom niet meer werkt. Kan niet wachten😬

Jawel hoor. De ziggo app op Home Assistant werkt altijd.

Helaas heb ik die niet.