[APP][Pro] tadoZones community (met geofence & verw. capaciteit) (NL)

I Can add Only One Home in your app. And Only This two Devices for Air Condition

Will get back to you.

Ik gebruik sinds een paar dagen deze app ipv van de Tado app. Het lijkt erop of er een aardige vertraging zit tussen het wijzigen van de temperatuur via een flow en het verwerken hiervan door het apparaat. Hierdoor is het lastig om te zien of de verwerking goed is gegaan. Ik ben bezig om dit via een Button+ scherm aan te sturen.

Kan dit komen door bepaalde instellingen in de app/homey? Ik kan hier verder niks over vinden in het forum, wellicht ervaren andere gebruikers dit ook.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring / gedachte

Voeg in ieder geval even wat notificatie kaartjes toe, zowel achter de triggers als achter de actie kaartjes.
Dan kun je ontdekken waar de vertraging door wordt veroorzaakt.

En probeer eens een simpele flow zonder button+
Bijv:.
Als…
flow is gestart
Dan…
zet tado actie op …

Is er dan nog vertraging?

Ik heb de test gedaan.

Eerste notificatie, wordt door de trigger veroorzaakt.
Tweede notificatie, komt na de kaart ‘zet slim schema met temperatuur’
Derde notificatie, komt van kaart "ingestelde thermostaat temperatuur is veranderd.

Tussen de tweede en de laatste zit een behoorlijk tijd, zowel bij het handmatig als het automatisch starten van de flow.

Hopelijk geeft dit een goed beeld van het probleem waar ik tegenaanloop, mocht je nog meer informatie willen hebben dan deel ik die graag.

Het updaten van de gezette temp komt vanuit de cloud, ik update de capability niet meteen in Homey (want het kan fout gaan), die wordt pas geupdate als de update vanuit de Tado cloud langskomt en goed verwerkt is. Vanwege de rate limits is dit aangepast. Dus inderdaad een trigger zetten als de temp is aangepast is de beste manier om zeker te weten dat het ook gedaan is. Als ik de temp meteen update in Homey en het gaat fout krijg je twee triggers.

Heb gisteren de tadoZones app geinstalleerd - @Martin_Verbeek complimenten voor de app, ziet er erg goed uit!

Ik zie de mogelijkheid om per device een regel te creëren in het geval van een lage batterij of weggevallen verbinding, maar dit lijkt wat omslachtig. Is er ook de mogelijkheid om 1 enkele flow te programmeren voor het monitoren van alle devices?

Dank je!

Batterijen komen gewoon in het Homey batterij overzicht van alle devices terecht.

Wil je voor connectivity issues een waarschuwing als een Tado device een probleem heeft? Zie de toepassing nog niet, wat zou je er mee willen doen?

Ah, ik zie ze inderdaad in het batterij overzicht - super handig, thx! Vwb de melding in het geval van het wegvallen van een verbinding leek mij dit erg handig omdat er dan direct contact kan worden opgenomen met Tado support. Mijn Tado systeem draait zeer stabiel echter had laatst problemen met een enkel device wat mij opviel in de officiele Tado app. Wanneer de aansturing via Homey goed werkt zal ik naar verwachting de officiele Tado app ook niet meer frequent gebruiken, dus derhalve leek me een melding van het wegvallen van de verbinding nuttig?

Alarm voor connectivity is helaas een standaard Homey capability sie per device werkt…dus je zal toch een flow moeten maken alle device triggers bevat voor connectivity.

OK, duidelijk - dankjewel voor je reactie

Ter info: er is een vrij nieuwe app die de activiteit / connectiviteit van alle of geselecteerde apparaten op Homey monitoort.
Naast globale instellingen is er ook per apparaat een afwijkende instelling te maken: