Dat hoort ie eigenlijk zelf te doen. Kun je me de log sturen. Die is via de app settings te kopiëren
Ik heb het probleem dat bij mijn thermostaat en radiatorknoppen de “pagina” van het device volledig leeg blijft:
Als ik via het tandwiel het device probeer te repareren, geeft ie een foutmelding nadat ik mijn Tado credentials heb ingevuld:
Ik weet zeker dat ze kloppen en kan met dezelfde credentials ook een huis of verwarmingscircuit toevoegen.
Heb ik iets gemist, @Martin_Verbeek, of gaat er iets anders mis?
Probeer het ook eerst even met de test versie.
Opgelost met de laatste app-update. Dank je wel @Martin_Verbeek!
Krijg nog wel een foutmelding als ik (bijv) een radiatorknop probeer te repareren:
Dit nadat ik mijn Tado credentials heb ingevoerd, en nu een andere dan bij de vorige app versie.
Repareren was overigens niet nodig, maar mss heb je wat aan de info.
@Martin_Verbeek volgens mij wordt de temperatuur niet meer ge-update na de laatste update, de luchtvochtigheid wel.
Ik heb de app opnieuw gestart zonder resultaat,
versie 5.3.1 is geïnstalleerd.
Had mega veel crashes vanwege temperatuur. Dacht het met update op te lossen. Komt er straks nog 1 achteraan. Nog steeds crashes…
5.3.2 moet het fixen
Ja werkt weer thanks @Martin_Verbeek
Dit kan veel eenvoudiger kijk een naar power by the hour app
Ik krijg hem niet geïnstalleerd. Als ik Home probeer krijg ik:
Cannot read properties…
Tado of power by the hour?
Al gelukt, als ik het op mijn computer via de website doe werkt het wel
Hallo, mijn situatie: ik heb een woning met een losstaand gastenverblijf, dus twee gebouwen. Zowel de woning als het gastenverblijf hebben ieder een eigen “ketel” met verwarming en warm water. Elke keten is bedraad verbonden met een Tado thermostaat. Beide gebouwen zitten op één netwerk (wifi/bedraad). Het signaal van de Tado bridge (hangt in de woning) is in het gastenverblijf erg zwak.
Ik begrijp dat het met Tado normaal niet mogelijk is om vanaf één account twee ketels/twee bridges aan te sturen.
Mijn oplossing zou zijn om in het gastenverblijf een tweede bridge te installeren, de thermostaat en kranen daar mee te koppelen, en een tweede account aan te maken (bijvoorbeeld het tweede account op een PC of iPad registeren) specifiek voor het gastenverblijf. Ik zou dan het systeem in de woning vanaf mijn telefoon kunnen bedienen en het systeem in het gastenverblijf van het tweede account op de PC/iPad.
Vraag, is dit een oplossing en belangrijker, kan ik via de tadoZones app, zowel het systeem in de woning als ook het systeem in het gastenverblijf toevoegen (ook al hebben die systemen ieder een eigen bridge en eigen account)?
Ja dat kan, je kunt meerdere homes als device toevoegen, elke home heeft zijn eigen user/password.
Daaronder kan je een circuit (cv) als device aanmaken (niet verplicht).
Thermostaten en kranen etc voeg je daarna toe. Als het goed is laat de app alles zien vanuit beide homes…
als je issues hebt, let me know.
Installeer wel de test versie van de app!!!
PS als je 1 gasaansluiting hebt. zet dan volgende setting aan in de app
Ik heb meerdere tado devices en de meeste werken prima met deze app. Heb er twee, AC, die een probleem geven. Ik heb de nieuwste app geinstalleerd maar deze geeft hetzelfde probleem. Ook het verwijderen en het opnieuw toevoegen van de devices helpt niet.
Als ik een van de twee AC’s selecteer en dan het çonfiguratie icon selecteer, rechter bovenhoek, krijg ik de melding “Something went wrong, please try again” - TypeError: Cannot read property 'toFixed’of null.
enig idee waar het fout gaat?
ps. ik heb een derde AC en die werkt wel goed.
Hi Jo, kun je die fout nog een keer veroorzaken en me dan de log sturen via PM? Graag via app settings, configureren, copy log
ps. zij het verschillende types AC van Tado? of verschillende firmwares? Heb laatst mijn AC’s opnieuw in Tado gedaan om nieuwste support te krijgen…
Ik heb je de log gestuurd. De firmware van een werkende en een niet-werkende zijn hetzelfde.
Zijn er al users die Tado schedules lokaal gebruiken (dus onafhankelijk van internettoegang)?
Werkt dat ook met Homey en zo ja wat wel/niet?
Zie:
Ik lees dit nu voor het eerst en gebruik het niet.
Qua Homey sturing, alles wordt via de Tado cloud geregeld, dus offline met homey de tado bedienen is in de huidige Tado oplossing een Nee, niet mogelijk.
Er is namelijk geen offline api gespecificeerd en de homey is geen onderdeel van het Tado zwave netwerk in je huis, dat is alleen tussen tado devices onderling.
Begrijp ik, las het ook bij toeval voor het eerst op FB zojuist.
Doel er meer op of, als je dit activeert, Tado nog steeds blijft aan te sturen via Homey (omdat dat immers via de cloud werkt)…
Wellicht weet @Martin_Verbeek meer?