Die 8.5 - 35.7 kwh is afhankelijk van hoe jouw installateur dat ingesteld heeft, er zit vast een soort van display op je ketel waar je door de waardes heen kan lopen die ingesteld staan. iets van vermogen 20-100% zal het wss zijn… De waarde per kuub is vast in NL, is instelbaar vanwege andere landen waar de energie per kuub anders kan zijn… dat moet je echt even via vriend Google vinden, vaak in het installatie manual.
Oké. Bedankt voor je hulp zover!
Ik heb een en ander opgezocht en aangepast maar volgens mij gaat er toch iets fout. Mijn verbruik gaat niet naar nul. Rond middernacht begint de teller op 67
@Martin_Verbeek I just bought and installed a Tado Heat Pump Connector and I was wondering if there is any possibility to get this into your app.
I’m not familiar with how other Tado devices are exposed/controlled on the API, but I have looked at what is there for the Heat Pump Connector and I think it should be doable.
Basically it exposes heatSource
s with one heating
and one domesticHotWater
under this API endpoint https://my.tado.com/api/v2/homes/__homeid__/heatSource
. And there are 4 temperatures to work with: target heating comport, target heating eco, target hot water, actual hot water. Which I think should be displayable with using target_temperature and sub capabilities.
And the target temperatures can be changed by sending a schedule update to this endpoint https://my.tado.com/api/v2/homes/__homeid__/heatSource/domesticHotWater/schedule
.
I can provide you with whatever info you need, but I’m also more then willing to implement this myself if you could make the source available to me.
Sorry if something like this has already been requested, I skimmed through the thread, but it’s a bit hard to follow along with google translate.
Hi Addie, in combinatie met welke trigger flowcard gebruik je deze? Ik zie nml niet in de code waar ik deze naam gebruik…
Hallo Martin,
Als de hoeveelheid gas in de app hoger uitvalt dan daadwerkelijk gebruik, moet ik dan KWh vermogen verwarming circuit verhogen?
Ik ga er dan vanuit dat het rendement beter is dan ik heb ingevoerd dus minder verbruik.
Klopt dat?
nee, andersom…
als je ketel 20kW vermogen heeft, en hij is de helft van een uur actief dan 10kWh verbruikt vermogen / opbrengst per kuub (10.2) = ongeveer 1 kuub gas verbruikt, met 10kwh ingesteld vermogen is dat de helft…
Gebruiken cv en hlv beiden gas? Indien ja, zie je in Tado dan beide als Circuit?
Indien ja, dan moet je op de app settings even checken of het vinkje bij gedeelde gasaansluiting aanstaat…
Kan het zijn dat Geolocatie mode niet meer goed werkt? Mijn mode staat op “thuis”, maar in een flow komt hij terug als negatief. Ook als ik hem verandere kan hij het niet goed uitlezen. Andere functies werken wel goed en heb inmiddels de app al een keer opnieuw opgestart in Homey Pro (2023).
Hoe staat het in de tado app op je telefoon? Dit geeft ook wel eens een issue bij mij dat heel soms de locatie niet goed wordt doorgegeven.
In de app van Tado staat de modus op Auto en geeft deze nu “THUIS” aan.
De api call naar Tado voor deze functie geeft soms wel eens een fout. Ik maak er een issue voor…
Als je deze nu op handmatig zet en even naar buiten en weer naar binnen na 5 minuten?
Ik gebruik bij de flows ook Simple log om daarin van alles te loggen, om zo de timeline schoner te houden en daarin kan ik dan zien wanneer wat is gedetecteerd. Daarnaast gebruik ik ook Better Logic Library variabelen, omdat je met die variabele kan zien wanneer ze veranderd zijn voor het laatst.
Ik lijk dit probleem nu ook te hebben met versie 5.2.0.
Zowel op “Thuis” als op “Niet Aanwezig” krijg ik negatieve feedback, terwijl in de Tado app “Thuis” wordt aangegeven.
In de Log is niets te vinden over een foutmelding.
Het schrijven van de Geolocatie werk overigens wel gewoon en is netjes in de Log terug te zien.
gevonden… return in promise ipv normale return … apologies… 5.2.1 komt zo op de store
Installeer 5.2.1
Geïnstalleerd en werkt
Bedankt Martin!
I’m also using a Tado heat pump connector with a Vaillant heat pump, and would also like this functionality.
Most of the stuff should be the same, such as smart schedule, it’s “only” a matter of using kWh instead of m3, and possibly where to grab the information from in the Tado API.
Version 3.2.0 released over the weekend should already provide support for the heat pump connector. But not 100% sure about the smart schedule support since you can’t configure that through the webapp either (at least if you only have the connector).