[APP][Pro] Tado° community app (met geofence & verw. capaciteit) (NL)

Then card “Reset Usage Counters”

2 Likes

Oh ok, dan ga ik dat eens proberen.
Bedankt.

Ik heb wat dingen uitgeprobeerd maar geen van allen vult het gasverbruik en kosten per dag in helaas.

Writing the (total) gas meter reading to EnergyIQ once a day is sufficient.
E.g.
When…
the time is 23:59
Then…
add [gas meter reading] to EnergyIQ

And, remove the card with “money this day”, it’s about meter readings.

Ik heb van mijn P1 meter “m3 deze dag” vervangen voor “gasmeter” en die zou dan het totale gasverbruik moeten schrijven naar Tado?
Zou ik dan gelijk iets moeten zien of duurt dat even?
Ik zie na het draaien van deze flow namelijk nog steeds niets veranderen.

Ik heb het geldkaartje weggehaald maar hoe weet Tado wat mijn tarieven zijn?

Heating cicuit als device is nodig om dit voor elkaar te krijgen. Heating circuit is synoniem voor ketel/extensiekit. Lijkt een beetje overkill, maar heb zelf twee ketels (twee circuits/extensiekits) onder 1 home hangen met verschillende vermogens.

Voeg een device toe, selecteer Heating Circuit onder TadoZones. Op de advanced opties van heating circuits het vermogen van je ketel in kWh opgeven.

Voor het tarief bestaat een aparte actie kaart, ik heb die los in een advanced flow staan en update met test vanaf hier het tarief.

image

Via de EnergyIQ tab

kom je bij de meterstanden.

Ik neem aan dat de waardes er binnen x sec. in moeten staan.

Ik heb geen abbo bij Tado dus in de Tado app zelf zie ik niets.
Martin gaf eerder aan op mijn vraag of de gegevens aan de hand van mijn P1 meter kunnen worden gevuld in de Tado (Homey) app, dit aan:

er is een action flow card, die een dag verbruik doorgeeft aan Tado EnergyIQ. Die waardes gebruik ik weer in voorspellingen. Volgens mij kun je die waardes doorgeven ook al heb je geen abbo op EnergyIQ.
De andere zaken worden berekend/voorspeld.

Alex, Heb je al ongeveer 100 dagen aan P1 meterstanden in Homey Insights staan? Indien ja, doe dan een download in Insights van die waardes naar csv. Copy die waardes naar Clipboard.

Maak in Homey een variabele aan en paste de waardes in die variable.

Er is een actie kaart die de waardes vanuit die variable naar tado in een batch toevoegd.

Dan heb je een goede basis om voorspellingen te kunnen doen.

Die voorspellingen kun je initieel instellen door een tweede actie flow uit te voeren met de actie herbereken gebruiksprognoses…

Ik heb dit device toegevoegd en dit kaartje middels een flow eraan gekoppeld.

2023-01-26 08_32_43-Homey Pro van Alex en Astrid

De gegevens waren vooraf ingevuld, zijn dat standaard waardes of zijn die gebaseerd op werkelijke waardes?
Jij hebt in jou kaartje bij tarief 133 staan, waar haal je dat getal vandaan? Is dat jou prijs per m3 gas?
Ik heb bij mij de tag “Actief tarief” van mijn gasmeter eraan gekoppeld.

Bedankt.

Hoi Martin, denk het nog net niet maar zal hier eens naar kijken.

Edit: Ik denk dat het gelukt is. Moet ik dit bestand steeds opnieuw vullen met die insights info of is dit 1 keer voldoende?

Ik zie in ieder geval nu wat meer ingevulde gegevens in de Tado (Homey) app.
Het enige wat ik nog mis of zou willen zien de “kosten vandaag” Deze is nog leeg.

Wordt dit aan de hand van deze gegevens later gevuld of moet daar of kan daar nog iets voor gedaan worden middels een flow en of variable?

Bedankt

Vraagje. Bij de app zit een ‘ALS’ kaart: ‘Als externe verbinding verloren’. Is dit de verbinding met de Tado cloud? Of van de verwarmingsknoppen met de thermostaat bijvoorbeeld?

Met de gegevens zoals ik hierboven heb aangegeven klopt er niet veel van het gasverbruik dat de tadozones app aangeeft in vergelijking met wat de P1 meter aangeeft.
Mogelijk doe ik iets niet goed?

FYI, I updated screenshots @ post #1

Hoi Martin en anderen,

sinds de implementatie van deze versie met de zondagschema gebeuren er onverklaarbare dingen.
Heb nu alleen “Woning” en WC via TodoZones Homey toegevoegd. (In de gewone Tadoapp wel alles) Daarnaast heb ik alleen flows gemaakt voor aan en afwezigheid op basis TadoZones. In de Tado app zijn we beide afwezig, in Homey ik wel en mijn vriendin niet.

De schema’s van de woonkamer en WC schieten s’nachts uit het slimme schema en bij het starten van het volgende tijdstip pakt deze het niet weer over. Zeer bijzonder daar de thermostaat en radiatorknoppen van de woonkamer niet in TadoZones Homey zijn opgenomen.

Ik heb al eens de app van Homey afgehaald en opnieuw geïnstalleerd, opnieuw gestart en zelf ook PTP gedaan.
Helaas zie ik nog hier, nog op bv Facebook soort gelijke klachten. Dus hoe zou dit kunnen?

Edit. En op zondag lopen de smartschemas van tado onderbroken door…

Hallo, ik maak gebruik van versie 4.3.0 en merk dat de connectie met tado cloud na verloop van tijd wordt onderbroken.

Als ik dan probeer een device te repareren dan kan ik niet inloggen en komt de melding 'cannot read properties of undefined (reading ‘login’).

Inloggen met de Athom Tafo App lukt we dus userid en ww zijn juist.

Iemand enig idee?

Ik weet niet of het een bug is, maar het lijkt erop dat het toevoegen van het tarief van de dag geen decimalen aankan?

Ik krijg deze tarieven binnen via Power by the Hour app en die kloppen met wat NextEnergy zelf ook meld. Getallen zijn 4 cijfers achter de komma:

Dan gebruik ik de onderstaande flow om de gewijzigde gasprijs door te geven:

Echter in Tado wordt de #Prijs nu getoond als 0.01 en niet als 0.50 of 0.47 waarbij me nu ook opvalt dat gas verbruik niet getoond word, terwijl via een andere flow ik elke nacht rond 3:00 de meterstand aan Tado doorgeef en het daar goed getoond wordt.

In de flow save ik de waarden ook nog apart naar een logic, die automatische afrond op 2 decimalen.
image

Moet de gas prijs eerst * 100 doen mogelijk? Kan natuurlijk met extra kaartjes en berekening, maar logischer is om direct de gas prijs te accepteren.

Ja, inderdaad, Tado tarief moet ik eerst maal 100 doen en dan pas versturen.

Tado kent het veld als tariff in cents, ik zal eens checken of die daar 2 decimalen toestaat. De actie flow op dit moment is dus idd zonder decimalen

Op zich geeft dat niet, maar nu was het trail en error om er achter te komen :smiley:

Ik zie 2 oplosrichtingen en dat is de input als input*100 te doen in de flowcard om het zo te ondersteunen, of aan de flow card een (i) te hangen waarin staat dat de input in centen moet en dat je zelf de *100 via een flowcard dient te regelen.

Centen dacht ik pas aan toen ik terugbladerden in deze threath en een voorbeeldje zag van jou waarin je 133 gebruikte.