[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij

Bedankt voor de reply.

Ik heb het even allemaal ingesteld nu en zal zien wat het geeft. Keep you posted!

Ik heb de app enkele dagen geleden geïnstalleerd. En is echt een mooie toevoeging. Wat me wel opvalt is dat de verbinding naar de Alphaess via modbus heel vaak wegvalt. Zie deze melding: [AlphaESSAdapter] getFullStatus failed (1×): connect ECONNREFUSED 192.168.178.214:502

Hiermee kan ik nog niet blind vertrouwen op de app. Is dit een bekend probleem en is het op te lossen?

Misschien nog even dit; ik merk op dat NOM, de batterij niet ontlaadt?

Heb je nog andere apps via modbus connnected?

Dat is wel de bedoeling. Nom is nom.

Stuur maar een support ticket vanuit backlog.html

Bij deze gedaan, vreemd

Nee, alleen de app van Alphaess staat op mijn iPhone. Daar heb ik zoveel als mogelijk de sturing eruit gehaald.

Heel toevallig had ik dit vanochtend ook. Alleen bij mij was het net andersom. Ik had zonnestroom over en mijn batterijen gingen niet laden terwijl de app zonneladen aangaf (dit is ook een NOM variant)

Omdat het bij mij altijd perfect werk, dacht ik eerst maar even mijn eigen hardware checken.

Marstek app geopend en daar zag ik dat de batterijen wel nom draaien maar er werd niet geladen of ontladen. De accu’s waren even de verbinding kwijt met de ct003 p1 meter. Ik had gisteren ook een stroomstoring gehad en waarschijnlijk daarna niet goed opgestart. Ct003 even spanningsloos gemaakt en weer aangesloten. Connectie met de Marsteks was onmiddellijk weer terug. Daarna draaide alles weer goed. Ook de nom deed het weer zoals je mag verwachten. Laadplan pakte meteen alles weer goed op.

Al ticket gemaakt?

Ik ben nog aan het monitoren om beter te kunnen reproduceren. Ik heb vandaag het beheer bij Frank Energie weggehaald. Daarna bleven de errors nog komen. Ik heb nu Homey herstart. En wil even kijken hoe die nu reageert. En of de batterij ook daadwerkelijk aangestuurd wordt.

Oh ja. Die van frank kan ook in de weg zitten. Ik herinner me ook iemand die dat had. Hij had het ook uitgezet, maar bleek toch nog iets te doen. Oid.

Goedemorgen. Zijn er ook andere Alphaess gebruikers die nog tips hebben? Het lijkt er toch op dat bij EvdPlas er nog andere connecties lopen.

Idem hier: afgelopen dagen enkele malen de connectie met de CT003 kwijtgeraakt. Even de stroom eruit (heb er nu een slimme stekker tussenzitten zodat ik dit via Homey kan doen) en alles komt terug online.
De connectie met de CT003 kan weken stabiel zijn… en dan dagen na elkaar niet meer. Is nog wel de ‘oude’ CT003, dus @Linden85: ben benieuwd naar jouw ervaring met de nieuwe?

Ik had gisteren ook dezelfde issues met de oude ct003. Ik kon wel een update van de communicatiemodule installeren.

Boefjes.

Overigens kan je zelf de machtiging intrekken (in elk geval bij enphase). Ik heb het ergens gezien in de online omgeving. Weet niet meer 100% zeker of dit met mijn eigenaar account was of met mijn installateurs account.

Het terugschieten naar 800 Watt is opgelost. Wel blijven de Venus E V2’s voorrang hebben tov de Venus E V3. Vreemd.

Er zijn geen zichtbare connecties. In de Enphase installateursomgeving kan je API connecties zien. Daar is het leeg. Bij Alphaess is dat niet zichtbaar. Wel kreeg ik een systeemmelding van Alphaess: You have a system (SN: XXX) that has been unbound by user: slimhandelen@frankenergie.nl.

De GET foutmeldingen blijven ( AlphaESSAdapter] getFullStatus failed (1×): connect ECONNREFUSED 192.168.178.214:502). De automatische sturing werkt hierdoor ook niet. Het lijkt dat Slimladen een update vraagt en dan obv van de data aanstuurt. Echter zonder data gebeurt niets. Handmatig kan ik wel een commando sturen.