[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij

Homey als MCP kan enkel in Claude als je een betaalde Claude hebt. En dat is alleen maar voor ‘rijke developers’… :winking_face_with_tongue:
Bij apparaten zie je het enkel per zone. Mijn zones hebben subzones… en die telt Homey niet mee. Dus zal ik toch even door de Homey app moeten scrollen.

130 apparaten… :thinking:

Bij mij werkt de Homey MCP server (mcp.athom.com) ook in de gratis versie van Claude

Bedankt Roedi

Geheugen gebruik is nu 82MB ipv 155MB, dat scheelt nogal :-).

Waar moeten we in ieder geval op letten cq rekening mee houden qua mogelijke verandering mbt functionaliteit?

Groeten, Jan

Goeie vraag. Op zich heb ik qua functionaliteit niet echt iets veranderd. Hier en daar misschien iets langzamer gepollt. Ik zal het nog eens even uitzoeken vanavond.

Heb nog een vraag ivm het instellen van de energieprijs (België).

Ik probeer dit te mappen met hoe de formules in de app berekend worden.

Mijn prijsformule ziet er uit als (uitgedrukt in c€/kWh)

Afname = 0,1019 x Belpex H + 1,9591

App**: Inkoopprijs** = (spotprijs + energiebelasting + leveranciersopslag) × BTW

De 0,1019 voor de spotprijs kan ik niet meenemen in de formule lijkt me. Is wel maar kleine afronding. Energiebelasting heb ik als 0 ingesteld en leveranciersopslag als 0.019591

Injectie = 0,1019 x Belpex H - 1,2737
App: Verkoopprijs = spotprijs + alleen de componenten die je aanvinkt bij “Terugleverprijs”. Ik heb geen enkele component aangevinkt bij Terugleverprijs, behalve de Bonus/Boete

De boete heb ik ingesteld als 0.012737

Is dit de correcte opzet, of moet heb ik iets fout begrepen?

Goedemorgen Roedi, ik heb aan apparaten:
1 Homey
33 Zigbee devices
22 Zwave devices
7 matter devices
6 camera’s
15 wifi devices

Ik heb de nieuwe versie gehaald, maar het geheugengebruik blijft ca. 150 mb. Moet ik nog iets doen om het geheugengebruik omlaag te krijgen?

Hoi Jean, is je geheugengebruik nog steeds zo laag of is het inmiddels weer opgelopen? Bij mij was hij bij start nieuwe app ook rond de 80mb, maar al snel weer ca. 150 mb.

Op de developers site kun je het zo zien. Alleen de wifi apparaten moet je zo even tellen.

9.2.14 draait nu ongeveer 4 uur.

Op dit moment 73MB bij mij

Was bij mij altijd rond 140 - 150 MB
Na opstarten nieuwe app zat ik op 120 MB
Nu na 4 uur weer 144,5 MB

70mb hier een al tijdje opgestart. Draait op een Pro 2023 als een tierelier.

Hummm, ik zie een groepje mensen die rond
De 70MB zitten en een aantal die boven de 140 zitten. Wat is het verschil? Wellicht de configuratie?

Ik heb dus 140 MB geheugengebruik op mijn homey pro 2023 en de app gekoppeld met
2 Marstek Venus E V2 via modbus tcp,
homey dongle,
envoy omvormer voor zonnepanelen en een
Alfen laadpaal als kritisch apparaat.

Wellicht zijn andere koppelingen ook van belang.
Wat hebben jullie? Misschien komt er op deze manier een verband met het hoge geheugen gebruik. @Roedi_de_Lion zijn er misschien andere zaken die we kunnen inventariseren?

Overigens draait alles bij mij prima volgens mij.

Onderstaande afbeeldingen komen uit de developer tools. Die zijn ook interessant. Met name de tweede

Zie ook het tekstje eronder. Richtlijn Max 30 MB waar ik toch 70 MB heb. Dit gaat dus over waardes met en zonder de gekoppelde devices (volgens mij​:zany_face:). Benieuwd wat jullie daar voor geheugengebruik hebben

Ik zie 2 heel verschillende waarden voor geheugen bij Homey instellingen en van de Slimladen App

Ik vermoed RSS en PSS. (Met en zonder gekoppelde apps/devices). Ga eens naar de developer tools.

Inloggen met homey account
Naar app performance.

App kiezen en je krijgt zoiets (135 / 81 MB)

De pss is het geheugen wat de app gebruikt. De rss komt daar nog geheugen bij die de Homey nodig heeft voor jouw app. Zo vertaal ik het maar voor mezelf.

Dat stukje in de rss kan ik niet legen of vrijgeven. Dat bepaalt de homey.

Het probleem voor mij is. De app heeft zoveel functionaliteit dat ik niet kan achterhalen waar het probleem oplevert. Ook voor Claude is het eigenlijk te groot en weet hij het ook niet.

Echt een groot verschil met jou @Wil_Ree

Draai ook met veel apps op een Homey pro early 2019

Das clau-te​:sweat_smile:

Oh… dat moet ik dan eens terug proberen!
Is dat dan veranderd? Want was niet zo toen Homey de MCP beschikbaar maakte… of vergis ik me?

Bij Connectors:

https://claude.ai/customize/connectors

+ → Add custom connector

De gratis versie ondersteund maar 1 custom connector.