[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy & Homewizard

Bedankt, echter krijg ik de melding dat de directory niet bestaat.

Morgen weer een rustige dag.

Het grappige was. Dat dit voor je laatste update niet zo was. Toen waren er nog laadmomenten.

Ik heb idd net heel veel aanpassingen gedaan voor TCP

HW P1 6.0304

PiB1 1.0406

Ja das die niet die moet ik nog ontvangen dit was v28

SOC data overal identiek

Inschakelen accu wordt zichtbaar in Slim Energy

Flow gaat na even krom lopen, netjes lopen.

Weer een hele mooie stap vooruit!

edit Zonvoorspelling staat nog op NA

1 Like

Heb je open meteo niet ingevuld? dan krijg je altijd alsnog data.

Solcast heb je misschien vaker geprobeerd? Dan heb je de api te vaak aangeroepen. Daarom kon ik het ook niet meer testen et solcast, maar zag bij mij dat ik de api telaak had aangeroepen..

BTW Open meteo heeft zonneopwek per kwartier…Solcast per half uur (de gratis variant)

Pffff…heel veel moeten doen vandaag. Ik denk mooie stappen gemaakt.

2 Likes

Complimenten hoor voor je werk, snelle oplossingen, en hoe je dingen bedenkt.

rust zeker earned

Klopt…dat komt door wat performance dingen die ik heb aangepakt. Misschien nog eens fine-tunen.

1 Like

Dankjewel !!

Volgens mij heb ik die wel ingevuld. Maar de Solcast is ff niet beschikbaar voglens mij. Hoe zie ik hoeveel keer de api is aangeroepen?

Zie nu wel deze fout ontstaan en terug komen, nog geen idee wat dat is

Hij heeft geen connectie met de batterij…kan netwerk zijn. of niet goede ip adres oid…maar jij hebt fixed,dus dat kan het eigenlijk niet zijn.

het kan ook zijn dat ik nu de api van HW te veel belast. Bij de sessie heb ik hem trager gemaakt. Van 10 seconden naar 30 seconden.

1 Like

Is er een mogelijkheid om wanneer er een ‘ kritisch apparaat’ aan staat, in mij geval laadpaal voor de auto, om de accu’s niet te stoppen maar door te laten werken in NOM (of XOM) met als nulpunt het vermogen van de laadpaal?

Hallo Roedi. Mijn batterij is netjes aan het laden, maar in slim energy zie ik de pijltjes de andere kant op gaan. Kun je dat aanpassen. Marstek venus d tcp. Support ticket aangemaakt

1 Like

Heb ik ook maar het stoort me niet. :grinning_face:

Tcp is echt snel met doorgeven commando’s heb ook m’n nom threshold weer naar 100w gezet als hij van stop naar nom gaat bij overschot zon

Ook mooi om te zien dat naarmate de batterij voller wordt er ook weer verplichte nom kwartieren ingepland worden op de duurste tijden

1 Like

Gewoon…omdat ik het een leuk plaatje vond…en om een idee bij Roedi proberen lost te peuteren om een apart plaatje te maken van de EV lader…deze (MyEnergi Zappi) is immers ook aanwezig op de Homey als device.

Wat gebeurt hier… de EV is aan het laden met 11 kW en wordt nu in het plaatje aangegeven als verbruik van het huis. De zonnepanelen geven de stroom door aan het huis en nog over om de batterijen op te laden. Dus het plaatje klopt perfect.

De ongelijkheid van SOC% van de batterijen werd vanochtend veroorzaakt door een communicatie storing naar Sessy2 en 3 zodat die niet van LADEN op NOM werden gezet. Geen idee waarom deze communicatie storing.

Haha…ik ben hier al mee bezig geweest, maar AI komt er niet goed uit. Misschien had ie ook een slecht dag.:slight_smile:

1 Like

Welke MQTT broker gebruik jullie,
Ik heb de MQTT Broker - maar als ik daar in de log kijk zie ik een uur tijdsverschil, weet niet of dit uitmaakt.
Homey datum/tijd staat goed.
Slimladen tijden lopen ook goed.

Heb issues met mijn Lilygo, had een werkende versie, maar wilde deze upgraden naar nieuwe door de reloads die hij had.
vele versie getest …
Sindsdien lukt het niet meer om de Batterij aan te sturen.
Controle mode wel op enable gezet
krijg wel info binnen.

Wat mij nu ook is opgevallen dat de slim energy venster:
veld van Marstek Battery Power weergeeft en niet de Marstek AC Power. Misschien met opzet?

Moet even terug naar de AI van de Batterij, want communicatie lukt niet meer, helaas.
al uren aan het zoeken.