[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy & Homewizard

Heb je daar ook een stappenplantje voor hoe ik dit kan/moet configureren? Ik ben niet zo heel bekend met VPN.:blush:

Ey,
ik heb een solcast account aangemaakt en zowel de API key als de Recource ID ingevuld. Toch blijft de bron op “Open-Meteo” staan ben ik iets vergeten? Via de Solcast app op homey kan krijg ik de gegevens wel binnen

het kan nog warmer :slight_smile:

Ik heb op aliexpress 12 volt ventilators besteld en hiermee wil ik de temperatuur onder de 40 graden houden. 60 graden is wel echt warm.

1 Like

Je kunt het best even op internet zoeken, het is ook een beetje afhankelijk van je router.
Als ik buiten de deur ben gaat alles via de VPN verbinding over mijn router dus is alles hetzelfde als wanneer ik thuis ben.

Heb je bij solcast je configuratie ingevuld?

yes

Dan zou die het eigenlijk moeten doen. Anders maak even een ticket aan, Roedi kan dan kijken wat het probleem is.

1 Like

Er zit een limiet op het bevragen van de API van Solcast. Je mag max 10 calls per dag doen. Als je 2 rooftops hebt is het het 1 call per rooftop.

Op een dag haalt mijn app de opwek 3x op een dag op. Dan zit je al snel aan je max. Ik heb de solcast app ook uit staan.

Dat kan je misschien doen in je router. Dat is bij elke router anders en kan ook niet bij elke router. Moet je echt zelf even naar kijken. :slight_smile:

You can make a wish in the backlog (support ticket).

Hoi Roedi, ik heb vandaag een crash gehad van de app. Nog niet eerder voorgekomen. Ik heb toen versie 14 geïnstalleerd en doet het weer.

Duidelijk thanks, dan wacht ik het even af hoe het morgen verloopt. En met die resource ID is het voorbeeld zoals hieronder hoe je het invult wanneer je er 2 hebt (met één komma er tussen)

1 Like

Het werkt nu. Thanks :folded_hands:

Soms toevallig een update gehad van de Homey zelf? Vanmorgen bij mij een update gehad van de Homey en wederom errors in de SlimLaden. SlimLaden even herstart en errors waren weg. Ik heb een flow aangemaakt hiervoor echter …. deze had ik uit gezet :slight_smile: .

Idem bij mij: SlimLaden werd heel onstabiel en zag hem crashen in Homey. Geen idee of je ergens kan zien of dat regelmatig gebeurt?

Ik ben dit aan het monitoren.

Ja ga ik ook maar doen, voor je het weet ben je je hele maandwinst kwijt, of je moet de app de hele tijd in de gaten houden. Ik vind het overigens verder best goed lopen, maar als het niet betrouwbaar is dan vormt het wel een probleem.
Ik ben me inmiddels ook een beetje aan het orienteren bij Home Assitant, daar hebben ze ook wat automatiseringen lopen voor de Marstek. Eens kijken wat dat is, wordt je nooit stommer van.

Nee, maar je kunt zoals Marcel al aangaf een flow maken.

Ik zie niet waarom je data zou kwijtraken als je volgens onderstaande de SlimLaden app herstart:

Ik heb nog niet getest of bovenstaande wel werkt.