[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy & Homewizard

Klopt het dat je via de Marstek api aansturing geen temperatuur van de batterij kan meten? Of stel ik nu een hele domme vraag.

Ik zie momenteel ook vreemde dingen gebeuren in het laadplan, dus je bent niet de enige. O.a. de voorwaarden werken niet en ook statisch lijkt niet te werken want elk kwartier verandert er iets. Bij mij heeft hij vannacht van het net geladen tegen hoge prijs en die balkjes met stijgende SoC% zijn nu blauw (ONTLADEN).

Ik heb een bug request ingestuurd. Een paar revisies geleden werkte het best goed en begrijpelijk op wat details na, maar nu begrijp ik het niet meer…

Ik heb hem handmatig op NOM gezet.

Ik heb net nog nieuwe versie gestuurd.

Klopt idd…geen temp.

1 Like

Ja, heb ook het gevoel dat Solar Capture heel onbetrouwbaar is.

Op dit moment zijn de prijzen laag, de batterij is bijna leeg… Mar ik lever wel aan het net tegen 3kW!

Plan zegt Zon-Laden en actie is STOP. :thinking:

Bug gestuurd.

Ik ben net even terug gegaan naar 9.0.12 (heet nu 14). Ik moet even pas op de plaats maken. Ga te snel nu.

Ik gebruik ZonOptimaal en Vol Dynamisch. Dan lijkt Solar Capture niet te werken (time out start niet?).

Zodra ik naar Dynamisch ging, deed Solar Capture het wel! Zit daar het probleem?

Ey goede middag, ik was heel erg beniewd of er inmiddels ook een workaround is voor de batterij van Zendure? Zou hem heel graag willen aansturen met deze app? Las in eerdere berichten dat er wat issues waren, maar het is mij niet helemaal duidelijk wat.

De Zendure kan niet op NOM op een veilige manier. Je moet dan schakelen tussen Cloud en niet cloud en dat is slecht (voor het relais) voor de Zendure. Ik heb geprobeerd om dat te omzeilen, maar dat is niet gelukt.

Misschien een verbeterpuntje voor hieronder: 7.45 uur dan is SOC = 0 en om 08:00h toch ontladen?

Roedi, taalfoutje. Kun je dit aanpassen:

Thanks voor je snelle reactie! Weet je toevallig of deze limitatie ook van toepassing is op de nieuwere versie van Zendure SolarFlow 2400 AC+?

Begrijp ik het goed, dat ik 14 beter nog niet kan installeren?

Er waren problemen met 13, daarom is hij terug gegaan naar 12, maar die noemt nu 14… :face_savoring_food:

1 Like

Dat weet ik niet, maar verwacht hetzelfde.

9.0.14 nu running, en profiel terug op dynamisch gezet en geeft het plan zie onder.

Nog een overweging - optimaal LADEN window batterij vs NOM:

• Indien PV capaciteit groot tov batterij heb je maar een paar uur nodig om te laden.
  • Laden dan NIET tijdens de dure ochtendpiek - zon export levert op, batterij laden niet.
  • Uitstellen laden loont, maar hoe? Speelt alleen ‘s ochtends.

Probleem is dat de Marstek zover ik weet geen “export-first” modus kent. Ik heb een verzoek ingediend bij Marstek. Als je dit een zinnige optie vindt dien dan ook een verzoek in. Marstek contact

Enige mogelijkheid is om op STOP te zetten vanaf 300 W PV vermogen (de huis basis last), tot de prijs laag wordt (11:00 u vandaag) dan pas gaan LADEN (met evt restrictie). Nadeel is dat thee zetten in die tijd dan met netstroom is want geen NOM. Je zou met verschuiven wel een bedrag extra per dag kunnen verdienen aan de dure ochtendpiek uren. Alle beetjes helpen…

PS. Ik zie in de Marstek app dat op manual mode de ONTLADEN power via app te begrenzen is, in mijn geval 100-800 W dus geen veiligheids risico. @Roedi_de_Lion dit zit niet in de API?

1 Like

Hello @Roedi_de_Lion

Thx for the app

It’s possible language english and french for the widget ?

Olivier

Versie 14 werkt volgens mij solar capture ook niet. Heb hem weer op non gezet op manueel

Is het al iemand gelukt om het lokale dashboard.html vanaf buiten het eigen netwerk (via mobiel 5G) te benaderen?

Ja, via VPN verbinding.