Ik had in het begin alleen Energy Charts. Nu mooi met een backup van ENTSOE-E. Ik dacht dat is wel handig na een paar keer problemen. Maar Energy Charts krijgt de Info van ENTSOE-E…dus als die mis gaat dan zijn ze beide kapot. NordPool toevoegen is dus wel handig. Zonder prijzen kunnen we niks.
Bij mij werkt het prima. Alle databronnen groen, geen Marstek API foutmeldingen. Prijzen en zon en dus laadplan ziet er keurig uit.
Alle bronnen op groen!!
Ik heb nog een vreemd dingetje, iedere dag verschijnt er een transactie van 23:45h ook al is het nog lang geen 23:45h. Is een keer iets blijven hangen lijkt het
Allemaal weer groene vlaggen, top. Bedankt Roedi voor jou werk.
Vandaag token gekregen van https://transparency.entsoe.eu dus deze ook maar ingevoerd.
Hé Roedi,
Volgens mij is in de grafiek het huiss met het net omgedraaid. Ik zie dat mijn huis helemaal geen energie gebruikt, wat niet kan. Er wordt wel teruggeleverd naar het net.
Ondertussen actuele waarden van realistisch gebruik bepaald, incl. die voor verwarming en alle belangrijke apparaten toegevoegd en die staan nu in ‘learning’-modus. Ook hier lijkt alles prima te werken! ![]()
Het toevoegen van apparaten heeft dat invloed op het laad en ontlaadgedrag?
Hey Roedie ,
Beide accu’s worden wel gezien ,maar zowel in api als in de HomeWizard socket modus wordt er maar een accu ontladen.
Yep… vaat + was
APi activeren en klaar toch? Ik heb dat als enige gedaan of heb ik dat mis?
Ja vaatwasser
Ik heb de laatste dagen wat last dat mn de diagnostics pag niet goed meer wil laden, paar keer per dag. Ook rood driehoekje op apparaten. Gecrashed? Ik moet iig de app opnieuw opstarten.
Kan het iets te maken hebben dat ik een oude Homey heb met weinig geheugen en dus swap? Ik zie de app niet in het geheugen staan, of staat het onder “overig”?
Anderen die hier ook last van hebben? @Roedi - herken je dit en is het gebruiker specifiek of algemeen?
Klopt precies dat heb ik ook gedaan.![]()
Goedemorgen, ik heb hier geen last van. Heb een Homey Pro 2023.
Hé Herman, is het een beetje stabiel via de Api? Ik heb dat ook een tijdje gehad, maar ben overgestapt naar Modbus TCP via IP. Ik had toen wat stabiliteits problemen via de Api. Modbus werkt prima.
Dat moet zich nog uitwijzen. Heb gisteren pas het token ontvangen. Dus ik laat het even bezinken.
Hier een Homey Pro 2023 en heb er nu ook geen last van. Enkele weken geleden was dat wel zo, maar Roedi heeft wat tijd gestoken in optimalisaties en sindsdien werkt het wel vlotter.
Maar jouw Homey lijkt wel op het einde te zitten.
Iemand hier ervaring met Homey SHS? Lijkt me interessant omdat je dan meer controle hebt over je RAM en disk.
Ik denk dat ik je crash zie. Kan ik oplossen.