[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy & Homewizard

8.12.9

He Roedi,
De Shelly Pro 3EM Simulator app is ook van jou zie ik. Deze gebruik ik met de Marstek en werk prima, maar het is me wel opgevallen dat wanneer deze opnieuw opstart de ct wegvalt in de Marstek en deze kan ik alleen terug krijgen door het IP adress in de instellingen van de app die verwijst naar de marstek even te veranderen en weer terug te zetten. Daarna doet ie het weer.

1 Like

Ik krijg deze foutmelding: [Scheduler] Failed to fetch tomorrow prices: All sources failed. Energy-Charts: Energy-Charts API error: 404 Not Found

Hoe los ik dit op?

image
Ik zie bij jou DC gevuld…dat hoort niet zo. >> Heb ik nu aangepast.

Wat heb je hier:

en Hier?

Wat is de status van de prijzen eigenlijk?

1 Like

Bellen met Entsoe-E? :slight_smile:

Grapjurk, :grinning_face:

Ik heb een nieuwe versie neergezet:

Ik heb even een pleister gemaakt. Draai deze flow-kaart:
image

Test prijzen…daar kan je dan mee verder voor vandaag en morgen.

pas op, om 17.55 en 03.00 uur vannacht wordt het misschien overschreven…Maak gewoon een flow aan die elk half uur draait… xx:029 + xx:59 uur.

helaas, ook een errortje

Bedankt voor de moeite. Heb ook een key bij Entso-E aangevraagd

Grrr…ik probeer het maar weer…nieuwe versie.

Ja, die werkkt! Maar wel grillig laadschema voor morgen… en ik heb weer 192 laadpunten ipv 96

192 klopt he…dat is vandaag en morgen. maar de rest…wat was de laatste keer ook alweer de oorzaak?

We wachten even weer op de echte prijzen…

1 Like

ik heb dus dit ..

geen idee hoe dit kan ,maar ik heb even de laad controller verwijderd en opnieuw begonnen en nu wel een laadplan:

image
Dit ook gezien?

App herstart lukte niet?

Hoi Roedi,

Nogmaals bedankt voor deze geweldige App en alle tijd die je erin steekt. Ik weet even niet waar ik de suggestie/vraag kan neerleggen, vandaar dat ik het hier doe. Naast doordeweeks en weekend ben ik ook regelmatig een paar dagen niet thuis. Daardoor zal het stroomverbruik aanzienlijk anders zijn dan normaal (kan zowel doordeweeks als in het weekend zijn). Is er een mogelijkheid om ook zo’n situatie mee te nemen in het schema? Alvast bedankt.

Groeten, Jan

Hoi Jean,

Via http://[ip-adres homey:8778]]/setup4.html kan je dat doen. Maar ik moet zeggen dat ik hier niet veel ervaring mee heb.

Via http://[ip-adres homey:8778]/appliances.html kan je dat waarschijnlijk ook goed bereiken. Die is dynamisch en meer afhankelijk van welke apparaten er aan gaan. Op dagen dat je niet thuis bent…voorspelt de app alleen je basis gebruik.

1 Like