Heb je sequentieel nom al geprobeerd?
Ook dat werkt helaas nog niet.
Ik heb inmiddels wel gevonden waarom de app bleef communiceren met het verkeerde IP-adres. Dat adres verscheen automatisch zodra ik alleen de Zendure-batterij selecteerde. Nadat ik het IP-adres had aangepast, werkte de communicatie met de Zendure weer.
Daarna liep ik echter tegen nieuwe problemen aan. In de planningsdiagnostiek zie ik nu:
- Batterij 1 (Zendure): Initialization failed for IP 192.168.178.XXX
- Batterij 2 (HomeWizard): krijg ik helemaal niet meer in de lucht.
Daarnaast lijkt het genereren van een token voor de HomeWizard Plug-In Battery niet meer te werken. Normaal gesproken moet je daarvoor op de knop van de batterij drukken, maar die actie lijkt niets meer te doen. Mogelijk heeft dit te maken met de HomeWizard software-updates van vandaag, maar dat weet ik niet zeker.
Geen idee of anderen hetzelfde ervaren, maar ik dacht dat het goed was om het te melden. Voor nu krijg ik het helaas nog niet werkend.
Ik heb het nu zo aangepast, dat in de Mixed variant, de 2 groepen niet tegelijk op NOM gaan. Ze gaan altijd sequentieel. Zodra de vraag naar vermogen groot wordt, dan switched hij naar de groep met het grootste vermogen. (let wel, 2 groepen van hetzelfde merk, kunnen nog wel tegelijk. Daar gaat sequentieel ook nog per batterij ipv per groep)
Alle gebruikers met de mixed configuratie: Als je nog bezig bent om dit goed te krijgen zou ik eerst setup1.html even weer draaien en daarna de app even herstarten.
Zit in versie 9.2.3. net uitgeleverd.
Ook na een app herstart? Je bedoelt op diagnostics.html?
Is dit ook zo als je de HW via het gewone kanaal probeert? Dus niet via mixed batterijen?
Werkte het bij mixed eerst wel goed?
Misschien: de “Lokale API”-schakelaar in de HomeWizard-app staat weer uit. Zonder die toggle blijft user-creatie user:creation-not-enabled, óók als je op de knop drukt — dan “doet de knop niets”. Firmware-/app-updates hebben die instelling eerder gereset.
Tot vanavond werkte alles nog prima. In de tussentijd heb ik wel de laatste HomeWizard-updates geïnstalleerd. Sindsdien reageert de knop echter niet meer, waardoor ik vastloop bij het genereren van een token.
Ik heb de batterij inmiddels al een keer uit- en weer aangezet, maar het probleem blijft bestaan. Is er misschien een workaround of alternatieve manier om een token aan te maken?
En misschien nog wel belangrijker: zijn er meer mensen die tegen dit probleem aanlopen, of ben ik de enige?
Bedankt voor de suggestie Roedi! Deze heb ik in het verleden succesvol gebruikt (en vanavond ook weer geprobeert), maar omdat de knop op de HW batterij niets doet, werkt dit helaas ook niet :-/.
Heb nu de batterij helemaal uitgezet, hopelijk werkt het morgenvroeg weer zoals het hoort.
Groeten, Jan
Vanochtend heb ik de HomeWizard Plug-in Batterij opnieuw opgestart en direct getest of de knop weer werkte. Op dat moment functioneerde alles normaal en kon ik de knop zonder problemen bedienen (~ indrukken geeft een piepje).
Daarna heb ik eerst ontbeten en heb ik opnieuw geprobeerd om zowel de Zendure- als de HomeWizard-configuratie toe te voegen. Helaas liep ik tegen hetzelfde probleem aan als gisteravond: de knop op de HomeWizard reageert helemaal niet meer, waardoor het genereren van een token niet lukt.
Het opvallende is dat de knop na een uit/aan-cycle aanvankelijk wél werkt, maar later opnieuw niet meer reageert. Mogelijk zit daar een aanwijzing in voor de oorzaak van het probleem. Heb zowel SlimLaden als Homey herstart, maar geen verbetering. Ik weet niet of anderen dit gedrag ook zien, maar wellicht helpt deze observatie bij het zoeken naar een oplossing.
Lijkt toch niet in SlimLaden te zitten toch? Ik heb niets veranderd.
Heb je in de HomeWizard app, onder aparaten, bij de batterij de koppelknop uitgeschakeld mogelijk, schuifje even omzetten dan om hem weer aan te zetten.
Hoi Steven. Bedankt voor je tip, dat was inderdaad de oorzaak van het probleem. Groeten, Jan
Wat is de status hiervan eigenlijk? In versie 9.2.8
Ik krijg op mijn tijdlijn steeds meldingen dat een kritiek apparaat in of uitschakeld, dat apparaat is bij mij de warmtepomp, kan ik deze meldingen ook uitzetten ? want ik krijg wel 10x op een dag zo,n bericht
hallo allen, zojuist heb ik deze app geinstalleerd, heel benieuwd naar wat hij voor mij kan betekenen (ik heb 2 Venus E v2 staan, deze met API aan deze app hangen).
Moet zeggen dat de hoeveelheid data op de dashboard nogal ‘overwhelming’ is. Om te beginnen, wat betekent deze graphic precies? Die 4,5 kW loopt van … naar ‘NET’ maar wat moet ik hieruit opmaken?
Daarnaast: ik heb zoals gezegd 2 Venus E’s. Deze worden (via het IP adres) ook keurig door de app gevonden. Maar nu zie ik in de graphic staan ‘45%’ terwijl in werkelijkheid de ene batterij enkele % verschilt van de andere. Is de 45% die hier staat nu een soort gemiddelde van de 2 batterijen?
En as we speak is de graphic nu wat anders geworden. Hij toont nu dit:
Kennelijk heeft de app geconstateerd dat bat1 is begonnen met laden? En waarom dan bat2 niet?
En als laatste vraag (voor nu
), is het nu het idee dat deze app zelf elke 15 minuten de planning / strategie / het plan telkens aanpast, zelfstandig en gebaseerd op wat hij zelf meet / ziet / uit Solcast haalt, etc … ? Want dat lijk ik wel te kunnen opmaken uit de onderstaande beschrijving. Of moet ik zelf een bepaalde strategie kiezen die gewoon vast wordt aangehouden? En heeft het dan nog zin om bepaalde Homey Flows aan te maken (bijvoorbeeld welke dan?) of is dat dus helemaal niet nodig?
Toch nog een vraag, en hopelijk kan @Roedi_de_Lion hierbij adviseren. Ik heb een waslijst aan API errors staan. Wat zou hier de reden van en een mogelijke fix voor kunnen zijn?