Deze
Overigens heb ik de app nog verwijderd en geheel opnieuw geladen, apparaat (Shelly) weer toegevoegd en ingesteld. Nu weer geen 0 maar - als waarders.
Ik heb nu 12 dacht ik
Dat kan ik ![]()
Gedaan ![]()
Meteen geladen. En de nullen zijn weer terug
Het is voor mij nog niet heel belangrijk, want ik heb 2 Marsteks. Uit jou eerdere berichten begreep ik dat de Shelly dan niet gebruikt wordt. Maar dacht zet hem er toch eventjes op. Hoop dat hij in de toekomst wel voor twee Marsteks Venus E v2 gebruikt kan worden, want ik begreep van je dat de NOM met de Shelly mooier geregeld kan worden. Klopt toch?
Morgen weer eens een interessante prijs voor de kale stroom ![]()
Ev maar even leeg rijden.
Met de thuisbatterij niet veel te doen in de nacht/ochtend/middag. Alleen zorgen dat ie leeg is voor de dag begint en vol op de goedkoopste uren. Maar dat heeft het laadplan (bij mij) ook door.
Hoi @Roedi_de_Lion heb er weer een paar nieuwe
Support ticket al aangepast
Update 1556 volgens mij ivm de deze error schakelt de 2e batterij ook niet bij als ik mij niet vergis
Update 1730 ben er achter dat zon overschot goed gaat maar overschot dus niet werkt waardoor de 2e batterij niet wordt gebruikt.
Update10.46 Seq laden doet het helaas weer niet. 1 batterij blijft IDLE terwijl de andere oplaad met 2.5KWH. Gevolg is dat het overschot boven de 2.5kwh terug gaat naar het net en niet in de batterij,
Hier ook alles aan.
Maar wel opmerking.
Ik moet om vol gas te gaan (wel de Marsteks geknepen op 2200W max ivm warmte/levensduur) de boel wel op handmatig zetten. Mijn laadplan gaf zonneladen aan. Volgens @Roedi_de_Lion houd de nieuwe versie een kritisch app buiten beschouwing. Dan zou ik normaal genoeg stroom over moeten houden om de thuisaccus op te laden. Maar toch laden de accu’s niet op in dit plaatje als ik het laadplan alles laat regelen. Ter info ik heb de lader als kritisch apparaat aangemeld en de switch kritisch apparaat staat aan. Volgens mij was het idee in de nieuwe versie dat de accu’s dan toch op gaan laden?
Fijne Pasen!
Hebben jullie dit nou ook, zie onder?
Salderen, BTW en energiebelasting staan bij mij uit want ik wil zien hoe het in 2027 gaat werken en de kale prijzen geven een beter beeld van de stroommarkt.
Goedemorgen.
Ik krijg heel andere grafieken.
Maar is het niet zo wat je nu doet niet Salderen vertegenwoordigd? De inkoopprijs is inclusief belastingen en de verkooprijs is exclusief belastingen. Nu zit er bij jou maar een paar cent verschil tussen inkopen en verkoop, terwijl dat verschil juist 9 cent meer wordt.
Kijk daar word ik wel blij van. Dat is idd wat ik bedoel. Zon-laden ook bij Max Eigen Verbruik alleen op de goedkoopste uren, mits in de ochtend voldoende PV en SoC voor eigen verbruik.
Ik zie tussen 9:15 en 10:30 STOP, en daarna Zon-overschot. Wat is het verschil?
Tot 9:15 (of iets later) op NOM is m.i. prima want het huisverbruik wss nog niet volledig door PV te dekken.
Kan je een ticket aanmaken van het type bug? Welke configuratie heb je nu? Shelly geïnstalleerd? Kritische app ook nog steeds bij de settings van LaadplanController?
Wat betreft Zendure… Deze is testbaar, maar misschien handig om even samen te schakelen.
Goedemorgen Roedi, had je nog naar mijn probleem gekeken van 2 dagen terug? Zonoverschot met melding batterij vol terwijl dat bij lange na niet het geval is.
Is dat nog niet opgelost?
Nee, doet zich volgens mij alleen voor bij max eigen gebruik.
Je zit op de hoogste versie nu? En stuur daarmee een json.
In principe is er geen verschil tussen stop en Zonoverschot. Ze staan beide op Stop. Het is alleen zichtbaar dat er meer zonopwek is dan verbruik.