Ik zie helaas geen nieuwe kolom om in te vullen. (web-versie)
Zodra ik de pagina ververs zie ik in een heeeeeeel korter flits de kolom in beeld maar daarna is hij weer verdwenen. Ik heb de laatste versie 9.7.1 en in de chrome browser (op Mac) de cache etc geleegd maar helaas… (Ook in Safari hetzelfde probleem)
Meerdere mensen hier last van?
Nieuwe homey versie is daar.
Ja, omdat er geen zon in overvloed is.
Zon Optimaal
- Hij neemt eerst het Max Winst-plan.
- Actieve ontlaadmomenten worden verwijderd; de batterij wordt dus niet bewust leeggetrokken om aan het net te verkopen.
- De betreffende kwartieren worden in beginsel NOM.
- Vervolgens kijkt hij of de beschikbare batterijcapaciteit voldoende is om al die NOM-kwartieren te bedienen.
- Als dat niet kan, worden de goedkoopste NOM-kwartieren STOP, zodat de batterij beschikbaar blijft voor de duurdere kwartieren.
Ah, dat was t m ![]()
Maar gebruikt hij in die methode “leer basisverbruik” dan nog wel de gemonitorde apparaten zoals in de methode “Apparaat monitor”?
Top,
ik ga hem gewoon eens zijn gang laten gaan. Alleen nog even instellen dat het uurpijzen worden en geen kwartierprijzen. Maar volgens mij kan dat alleen lokaal in de settings dus dat moet even wachten.
Helaas gaat het nog steeds mis met NOM. Net geupdate naar 9.7.2 maar selecteer NOM en binnen enkele seconde neemt die het plan weer over en gaat naar Laden of Ontladen.
Kan jammergenoeg geen filmpje bijvoegen maar daarin zie je duidelijk wat er gebeurt.
Bv .Hij is staat nu op gewoon laden maar de zon schijnt toch , blijft hij dan alsnog laden van het net of gaat hij toch de zonne-energie nemen. Zoja zou ik dat met een flow kunnen veranderen toch ?
Dat lijkt me overbodig. In die varianten. Is dat als je basis toch? Daar komen dan je apparaten al bij op. De basis is al de basis.
Binnenkort even inbellen. Dan kan ik het echt zien.
Hij gaat laden om op de goedkoopste momenten bij Max Winst. Als hij het met de zin niet redt, gaat hij bijladen. Bij Max Verbruik laadt hij van de zon.
Maar letop. De batterij weet niet of hij van de zon of het net laadt hè. Als er zijn us gaat dat eerst de batterij in.
Je zou er eens een dagje naar moeten kijken, in het moment begrijp je vaak beter wat er gebeurt.
Weet je zeker dat er geen andere apps zijn die de batterij aansturen?