[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Automatiseer je thuisbatterijen op basis van dynamische energieprijzen

Even een vraagje… sinds een tijdje staat de Databronnen > Prijzen op rood, ofwel er zou een storing zijn. Echter de prijs in de grafiek is volgens mij wel de correcte prijs van het moment, als ik vergelijk met andere bronnen (bv PBTH). Bron storing maar wel de goede data hoe kan dat?

Nog geen restart gedaan. App is 9.6.0 test, staat op auto-update.

Ik heb niet alles gevolgd, maar is dit iets wat anderen ook zien?

kan het zijn dat we op het moment helemaal niet bij de app kunnen?
krijg een timeout op de pagina . http://xxxx.homey.athom-prod-euwest1-001.homeypro.net:8778/dashboard.html ( xxxx staat het homey id)

Hoi,
Betreft het een Venus E V3? Ik heb namelijk 2 Venus E V2’s en 1 Venus E V3. De V2’s reageren precies zoals plan maar de V3 niet. Deze reageert eigenlijk zoals jij in jouw post het beschrijft. Dus handmatig laadt hij wel maar bij NOM met een overschot niet. Ik heb de V2’s met een Elfin gekoppeld en de V3 via de LAN poort met een UTP kabel. Ik gebruik het Mixed batterijen" profiel.

Moet ik veranderen denk ik. Hij haalde vroeger een paar keer per dag de prijs data op. Nu haalt hij ze niet meer op wanneer hij ze al heeft gehad. Ivm performance. Nu denkt hij dat je de prijs te lang geleden hebt opgehaald. (Dit verwacht ik)

Jij hebt volgend mij een Homey van 2019? Die kan niet de nieuwste schermen zien, helaas.

Hoi, het betreft idd een Marstek Venus E 3.0 thuisbatterij 5.12kWh. Ik heb nu alleen de P1 meter van HW. Maar voor zonladen (NOM) heb ik ook de P1 meter van Marstek nodig. Deze is besteld, ik laat weten of het dan wel functioneert.

Ik maak nu ruim een dag gebruik van de app. Echter is deze geinstalleerd als versie 9.3.17, terwijl als ik de slim laden app gebruik deze de melding geeft dat ik moet updaten naar minimaal 9.5.1. Hoe kan ik dit doen? Automatisch updaten staat aan, ook opnieuw opstarten van de app werkt niet.

Hopelijk is het een eenvoudige oplossing.

Kleine side note, wat werkt de app ontzettend eenvoudig en makkelijk. De eerste indruk is erg goed.

Ik heb de batterij eens helemaal uit gezet. Dus een paar seconde op de aan/uit knop en daarna de stekker eruit. Toen na een half uur de stekker er weer in en de Slimladen App opnieuw opgestart. Hij lijkt het nu weer goed te doen.

Je moet de testversie hebben. Inmiddels 9.6.0

Vraag over de seizoensinvloed op het laadplan

Kijkend naar het gedrag van SlimLaden in de zonnige maanden valt logischerwijs op dat de verwachte zonne-opbrengst een grote invloed heeft op het laadplan. De batterij wordt overdag vooral geladen op basis van de verwachte PV-opbrengst.

Ik vraag me af hoe dit in de winter werkt. Als de verwachte zonne-opbrengst veel lager- of nihil is, neemt de invloed van de dynamische elektriciteitsprijzen dan automatisch toe in het laadplan?

Met andere woorden: verschuift de optimalisatie in de winter vanzelf van “zonne-energie benutten” naar “laden op goedkope kwartieren”, omdat er minder zonne-energie beschikbaar is?

En wordt daarbij ook rekening gehouden met de verwachte zonne-opbrengst van de volgende dag?

Vraagje: ik ga binnenkort over op Tibber en wil nu de prijsinfo goed zetten in de app. Wat moet er staan bij:

En wat zou er veranderen volgend jaar?

Tibber heeft een api key. Het blok prijscomponenten hoef je niet te vullen

Ah ok. Die API key had ik al ingevuld. Al het andere laat ie dan buiten beschouwing? En volgend jaar houdt de app rekening met aflopen saldering dan?

Vanochtend voor het eerst ook deze meldingen gezien. Ik heb de modbus setting in de app opnieuw gezet, dit loste het voor mij op. Ik houdt het even voor je in de gaten.

@Roedi_de_Lion open je per request een connectie? Of houd je de connectie open mbv polling?

Net als je denkt dat het niet meer beter kan:

:partying_face:

Nee dat is niet het juiste domein. Je kan alleen het IP-adres gebruiken, de Athom cloud proxy ondersteund alleen Homey API-verzoeken, geen custom webservers van apps

Ik ben een stapje verder, ik kan nu de twee batterijen aansturen en nom gaat over het algemeen goed.
Alleen savonds gaat hij volgas ontladen terwijl dit niet nodig is. Dit doet hij ookal zet ik heb op nom.

Ik weet het ook niet helemaal zeker…vul gewoon precies zo in als ik…je kan zelf ook even testen wat hij doet als je dingen invult of niet. :slight_smile:

Zon Laden tijdens de eclips :face_with_raised_eyebrow:
Edit: o nee, het is een override.

Ontladen tijdens de eclips: lekker veel centjes verdienen :+1:t2:

Heb je je min SOC op 50% staan?

Ik zou in de winter lekker Max Winst gaan draaien, waarom zou je een strategie rond zonopbrengst hanteren als er geen zon is?