[APP][Pro] SlimLaden Thuis & Auto

Ik heb er i.i.g. de preorder geplaatst :nerd_face:

Hij is wel iets te duur, maar heb je überhaupt wel gekeken wat je er mee kan? :zany_face: Dit is een echte mooie nette native oplossing van Athom​:ok_hand: maar wel een beetje off-topic @Roedi_de_Lion ..

Het is gelukt en alle 4 de batterijen werken! :smiley:

Ik vind de toevoeging van de laadpaal ook gaaf. Is het in de toekomst nog mogelijk om de auto volledig mee te laten werken in de planning? Nu kun je alleen nog kiezen voor stop of nom voor alleen je huis.

Groetjes Erwin

Je bedoelt dat je de accu van de auto ook voor het huis kan gaan gebruiken?

Het plan doet niet alleen nom voor het huis namelijk. Ook laden en ontladen. En stop. En zon-laden.

Mooi!!

In elke ruimte 1 :zany_face:

Wel mooi maar wordt dure grap.

Nee dat niet. Ik bedoel dat de thuisaccu ook leeg loopt om de auto op te laden. Nu wordt er nog onderscheid gemaakt tussen huis en auto als de batterij op nom staat. Ik zou de auto dan ook graag opladen. De batteijen staan snachts vaak op nom en dan laad ik mijn auto ook op.

Ah grappig. Je bent de eerste. Dit proberen we eigenlijk altijd te vermijden. Hoe groot is thuisbatterij dan?

Ik heb 4 marstek venus e batteijen dus zon 20 kw mijn auto laad zo’n 14 kw per dag. Ik heb 20 zonnepanelen die vanaf de lente veel te veel opwekken. Dus mijn idee was om de auto grotendeels van de batterijen op te laden. Het mooie van de EV optie is het uitlezen van de soc en het berekenen van het totaal aantal kw dag geladen moet worden. Als ik de ev optie niet gebruik speelt het vervruiks algoritme hier dan op in omdat hij ziet dat er snachts veel verbruikt wordt?

Algemene vraag mbt Marstek Venus E 3.0

Omdat deze op dit moment prijstechnisch zeer aantrekkelijk zijn te verkrijgen, ben ik heel erg benieuwd naar de huidige ervaring met deze batterij.

1 volstaat het voor Slimladen
2 crasht het nog (te) regelmatig)
3 is het een “veilige” optie?

Ik zie graag wat over jullie gebruikservaring

1. Ik heb zelf Marstek batterijen. Lijkt me wel dus.
  2. je moet niet de API gaan gebruiken. Modbus TCP heeft geen problemen.
  3. Veilig…in de zin van brand gevaar oid? Nog nooit vreemde dingen gehoord. het komt wel uit China natuurlijk.

Wil je ze samen met je HW’s gaan gebruiken? Dat kan volgens mij al wel.

Dank voor je reactie!!!

Nee het zou dan om overstap gaan. De extra opslagcapaciteit en de hogere laad/ontlaad snelheid maken dat ik hier serieus naar wil kijken.
Als modbus TCP goed werkt en geen crash meer veroorzaakt van de regelunit, dan heb ik daar wel vertrouwen in.

(Volgende versie)

Nieuw in 9.9.24

• Flow-kaart “Boostladen auto” — aan, uit of omschakelen, dus een fysieke knop in de hal kan boost starten.
  • Derde stand voor je thuisbatterij tijdens EV-laden: “batterij laadt de auto mee” (van vanavond).
  • Anker in een mixed-opstelling — twee groepen met elk een eigen aantal modules, waarmee 14 + 7 kWh eindelijk optelt tot 21. @wiki

Hoe kom je hierbij? Werd dat ergens benoemd?

De netwerkchip: Om de prijs rond de € 1.200,- te houden, bezuinigt Marstek op de interne computer (de netwerkstack). Voor de standaard Marstek-app die één keer per minuut een update naar China stuurt is dat prima. Maar de Homey SlimLaden-app bombardeert de batterij met realtime verzoeken om de wattages continu aan te passen. Die goedkope chip raakt simpelweg oververhit of overbelast, waardoor de verbinding ‘bevriest’.
unquote

Vandaar dat ik na dit gelezen te hebben, hier wat vragen over stelde

Goedemorgen, IK heb een vraag over de setup. HIer moet ik aangeven welke type batterij ik heb. Je kan kiezen uit een type marstek. Maar ik heb een 3x 2,5 kw en 1x 5kw. Hoe stel je dat in?

Ehh. Kan je iets beter uitleggen wat je hebt? Venus D en Venus E?

@Roedi_de_Lion 3 xVenus C2,56 kWh 1x Venus E5,12 kWh

@Roedi_de_Lion De nieuwe officiële go-e app (test-versie) draait nu voor mijn go-eCharger. Dit kostte wat heen-en-weer met informatie, maar het is gefixt,

Ik had ook een verzoek ingediend voor aanpassing van de oude community-app. Nog geen info hierover, behalve dat ernaar wordt gekeken (door dezelfde programmeur).

Van het weekend met wisselende zon het slim laden uitproberen met de nieuwe app.

Daarna 41 advanced flows aanpassen. :face_with_peeking_eye: