[APP][PRO] SESSY Thuisbatterij

Die app werkt bij mijn Enphase zonnepanelen gewoon?
Ik heb ook firmware v7 op de Envoy.
Wellicht even vragen in het topic van die app?

Welk topic kijk jij dan? Want ik lees voornamelijk berichten dat mensen het maar niet werkend krijgen terwijl dit voorheen wel zo was. Al vanaf begin van het jaar.

@johan_W heeft een mooi voorbeeld hoe de Sessy status op een draadloos e-paper display te laten zien:

2 Likes

Hi,
Gisteren mijn 2 Sessy’s mogen ontvangen en als laten sluiten op het bekabelde netwerk.
Samen met de installateur de Sessy portal ingesteld en prima het werkt.

Vandaag de Sessy Homey geïnstalleerd en nu wil ik de 2 Sessy’s en de P1 toevoegen maar dat lukt niet…
De automatische scan tijdens het toevoegen levert niks op.
Het handmatig invullen van Ip, naam en ww een foutmelding Error: Cannot read properties of undefined (reading ‘replace’) …
Ik heb inmiddels alle combinaties van naam en ww onderzocht, maar ik kom niet verder.
Ook het in de portal omzetten naar API aansturing helpt niet (op een gegeven moment je gaat rare dingen proberen… :slight_smile:

Wat doe ik fout? Of wat gaat er fout? Help…

Zitten de sessy’s, P1 en je Homey in het zelfde subnet? (netwerk eerste 3 delen (192.168.1.x/24 of 255.255.255.0)
Anders gaat het niet goed werken.

Ja allemaal in de 192.168.1.xx
Maar wel allemaal bekabeld.
De sessy beheer site heeft hier geen probleem mee.
De Homey app geeft foutmelding en ziet bij de scan geen enkel apparaat.
Ook handmatig invoeren van de codes en op geven de zelfde foutmelding terwijl de laptop ook in de 192.168.1.xx hangt…

Kun je een app diagnostics report sturen?
En zit je Homey wel op v10 firmware?

Hoi iedereen, ik heb nog niet veel tijd in mijn nieuwe homey pro zitten maar proef nu al hoe lekker het wordt om hier mee te spelen. Toch kom ik ergens niet uit en graag zou ik wat hulp willen met de volgende flow.

Mijn gewenste flow:
Ik zou graag willen, dat zodra de laagste uren minsten 12 ct verschillen van de hoogste, dat de twee sessy’s dan gaan laden. Maar zodra we rond de spitsuren zijn , dan wil ik dat hij daar (als de prijs dus minstens 12 ct hoger is) nul op de meter gaat draaien, maar dit alleen als er verbruik is.
Zodra de P1 namelijk tijdens de spits onder de 0 of -50W komt en dus zonne-energie teruglevert in de dure uren, dan zou ik dat weer aan het net willen leveren vanwege de beste prijs.

Ik hoor graag van iemand! :slight_smile:

edit: Iemand een idee waarom de PBTH batterij monitor een stuk hogere waarde bij vermogen heeft dan de bijbehorende Sessy zelf?

Dat kun je aanpassen bij de settings van de monitor. Het verschil zijn de verliezen die je opgeeft.

1 Like

@Gruijter

Ik bedenk me ineens. Momenteel is de ROI flow nog zo CPU intensief dat je adviseerde om hem maar 1 x per uur te gebruiken. En aangezien de in mijn laatste post gewenste flow ook een NOM component heeft, is het niet handig die dus te combineren omdat hij dan elke 5 seconde moet meten, correct?

De ROI flowkaart moet je inderdaad niet iedere 5 seconden gebruiken. Maar je kunt hem natuurlijk 1x aan het begin van een uur draaien en die uitkomst voor het hele uur gebruiken. Met Advanced Flows kun je helemaal los :wink:

Ik ben momenteel de volgende flow, gebaseerd op mijn wensen, als volgt in aan het stellen. Is hij zo dan correct, ook voor wat betreft die éénmaal in het uur samengevoegd met ‘elke 5 seconden’?

Excuses voor mijn rookie-vragen.

Nee dit gaat niet werken. Ik mis in ieder geval de sturing om Sessy weer in API (Homey) modus terug te krijgen nadat hij op NOM (Sessy) is gezet.

Wat je wilt bereiken, ROI draaien, maar NOM als de prijs hoog is, heeft overigens alleen zin als je geen gebruik kunt maken van salderen. Heb je inderdaad geen mogelijkheid voor salderen? Als je wel kunt salderen kun je de Sessy’s vanuit financieel oogpunt beter altijd op ROI hebben.

1 Like

Eens, daar zal ik hem dan ook regelmatig op willen hebben staan. Maar stel dat de volgende dag de prijzen (na een weekend bijv.) nog weer een stuk hoger zijn op een grijze dag, dan zou ik graag stroom willen bewaren voor die dag. Of pakt hij in de ROI al automatisch de update voor de volgende dag mee? Want dan heeft mijn huidige opstelling/wens inderdaad geen nut.

V.w.b. het homey/sessy gedeelte, dat was ik inederdaad ook al aan het aanpassen, maar ik vraag me nu af of dit wel een nuttige vorm is.

ja dat doet hij (mits het prijsverschil de minimale ingestelde waarde haalt), alhoewel het algoritme wat ik gebruik daar nog verbeterd kan worden. Daar ben ik mee bezig :wink:

1 Like

Als ik in homey wil bekijken hoe vol de Sessy batterij is, dan crasht de homey app indien de batterij leeg is. Als de batterij nog wel (deels) gevuld is, dan crasht deze niet en kan ik zien hoe vol de batterij is. Is dit een bugje?

Misschien een bug in de Homey app zelf? Ik krijg geen enkel crash report van de Sessy app binnen namelijk. Wat gebeurt er als je de webinterface van Homey gebruikt?

yep 10.0.1
862e030f-9de1-403b-bb35-6c8bd5b51c1d

Ik heb de log ontvangen. Maar ik zie geen errors of pogingen om een netwerkscan te doen. Heb je de log gemaakt nadat je de Sessy’s probeerde toe te voegen? Probeer het eerst in monitor modus. (dus zonder opgave van wachtwoord)

Tweede poging
0e483d03-e3cd-46d5-b495-6b026c891950

eerste keer was via de PC nu op de telefoon gedaan…
2x monitoring
2x besturing met error