[APP][PRO] SESSY Thuisbatterij

@Tom_Koole , ik ken dat verhaal van kalibreren. Ondertussen heb ik minstens 50x volledig op- en ontladen. De kalibratie schijnt nog steeds niet gelukt te zijn.

@Peter_van_Meer Ik gebruik mijn eigen flow. Er is nu inderdaad een flowkaart Sessy-XOM, misschien die maar eens gaan bestuderen.

De ondergrens heb ik op 200 Watt staan, de bovengrens op max (2,2 kW). Misschien op 300 zetten. 's Nachts verbruik ik minder dan 400 Watt, dan zou Sessy niet eens bijspringen wanneer de ondergrens op jouw waarde van 400 Watt zou staan.

Hieronder mijn Portal voor een typische dag:

@Bernd_Gaykema
Ook ik gebruik een eigen flow voor mijn Sessy’s, mijn huis verbruik is in rust ongeveer 200 W
Bij XOM lever je altijd een bepaalde (X) hoeveelheid stroom terug in mijn geval lever ik dus altijd 200W terug, plus het huis verbruik van 200W is samen een minimaal verbruik van 400W
Ondergrens staat nog gewoon op 50W boven grens op 1500W
Daarnaast stuur ik 3 Sessy’s op een manier dat er bij lage vermogens maar 1 Sessy wordt gebruikt. indien meer vermogen nodig is komt er nog een Sessy bij. en evt een 3e Sessy

In Power By The Hour zit hiervoor een standaard flowcard. Je flow wordt dan wel heel simpel om te maken :wink:

Zie voorbeeld XOM flow hier: [APP][PRO] SESSY Thuisbatterij - #3 by SessyDev

Vandaag is de Sessy opgehangen. Werkt allemaal zoals het hoort en heb hem nu op NOM gezet in het portaal. Doel is natuurlijk om hem aan te sturen via de Homey, gewoon omdat het kan :slight_smile:

Ik zal zelf een flow gaan maken voor de NOM en zorgen dat hij niks doet als me auto aan het laden is.

Voor nu wil ik de besturingsmodus op NOM (zodat sessy dit regelt) kunnen zetten via een adv. flow maar ik zie deze optie niet. Als ik in dit topic kijk zie ik deze optie wel. Is dit eruit gehaald? Of mis ik iets?

Deze:

Dit zijn de besturingsmodi die je via een flow kan instellen. NOM heet nu XOM.

Als je de X in je P1 dongel instelt op 0 is dat hetzelfde als de oude NOM. Standaard staat die al op 0.

1 Like

@Domotica-blog.nl en als je die x tijdens het laden van je auto op het laadvermogen van je auto instelt, dan heb je het effect wat je wilt zonder je besturingsmodus aan te passen. Dan regelt de Sessy rondom het laadvermogen van je auto (wat dan die x is).

2 Likes

Bedankt voor het meedenken. Ja, dat is een goeie inderdaad. Dat kan ik zelf ook al bedacht dat dit handig zou zijn :slight_smile:

Heb nu een eigen flow voor de auto welke dit berekend maar daar ben ik niet helemaal tevreden over. Deze springt nogal heen en weer en loopt achter de feiten aan.

Moet er nog even verder mee gaan spelen en de review eerst afmaken.

2 Likes

De Sessy-app is aan het spammen …

Laat je je Homey misschien iedere nacht rebooten?
In ieder geval is het ws opgelost als je de fw van je Sessy update :wink:

1 Like

Sessy wordt automatisch geüpdatet en staat dus al minstens 3 dagen 1.7.1 te draaien. Dat is het niet.

Inderdaad reboot ik om 04:01 de Sessy App. Waarom weet ik eigenlijk niet meer. Heb dit stopgezet.

Maar deze repeterende melding heb ik nooit eerder gezien en er komen geregeld fw-updates voor Sessy.

Is deze app gratis?.. En is hij te gebruiken op de oudere homey pro early 2016 enz… of alleen op de nieuwste?..

Yes!

Yes!

1 Like

Mooi man dat ik dat weet Thanx.:+1: Dan hoef ik niet gelijk een te dure inverstering meer te doen want ik weet ook niet of het me wel gaat lukken met die flows… Want die accu doet me al pijn zat en al helemaal dat hij dingen doet die me niet aanstaan…:sweat:
En als ik zo,n homeyPro heb… Nou hoorde ik dat je dan ook eerst: advanced flow op de homeyPro moet kopen of is dat niet nodig?.. En kan ik gelijk deze app gebruiken…

Alleen als het een ‘oude’ Homey is. Op de HP2023 zit het al.

1 Like

Met gewone flows kom je ook een heel eind.

1 Like

Ik ben nu met zo 1tje bezig. : Homey Pro early 2016 model

Ik koop hem in principe echt alleen puur voor de sessyAp wat jullie aanbieden.

1 Like

Als je het ovet Advanced Flows hebt, dat werkt zoveel makkelijker dan de oude flows.
Nu kan je op 1 pagina zien wat je flow allemaal doet.
Met de oude flows moet je steeds een andere flow openen om te kijken wat je hebt gemaakt.

1 Like

Ik moet eerst nog maar eens zien hoe het allemaal werk. Denk dat ik op zich wel een eind kom?.. maar denk dat ik soms toch nog wel een beetje ondersteuning nodig ben voor het 1 of ander. En als het niet lukt… Nou ja helaas?..:blush::persevere::+1::v: