[App][Pro][NL] Alfen EV Single Pro lader & Homey incl. loadbalancing

Alfen Eve Single / ACE Laadpaal | Homey zojuist beschikbaar gezet. deze app voorziet in uitbreidin/aanpassing van solar charge functie.
de app toont extra slider waarmee minimaal laadvermogen kan worden ingesteld als solar charging actief is. bijvoorbeeld 4,1KW (minimaal laadvermogen 3 fase ) waarvoor zoveel mogelijk eigen opwek wordt gebruikt. wanneer er meer opwek is gaat laadvermogen omhoog. als er minder beschikbaar is wordt aangevuld met vermogen uit het net.
In device settings kan 1 fase laden worden uit/aangezet. als dit is toegestaan kan lager dan 4,1kw worden ingesteld en zal laden omschakelen naar 1 fase laden. (werkt alleen als als huisaansluiting 3 fase is ingesteld )

Kan het zijn dat je slimme meter niet de door Homey SDK gespecificeerde capabilities heeft waarmee energiegebruik wordt geregistreerd? in dat geval werkt het namelijk niet.
Standaard staat nu na installatie loadbalancing op nee.

Ik vul het volgende ID in van de meter (paar getallen aangepast):

ID 7d02061d-1834-403c-c65a-4b78a8dbd57e

Mijn meter heeft de volgende kenmerken:

Capabilities
ID	                 Title	        Type	Value
meter_offPeak	     Laag tarief	boolean	false
measure_power	     Vermogen totaalnumber	310
measure_power.l1	 Vermogen L1	number	100
measure_power.l2	 Vermogen L2	number	100
measure_power.l3	 Vermogen L3	number	110
measure_current.l1	 Stroom L1	    number	1
measure_current.l2	 Stroom L2	    number	1
measure_current.l3	 Stroom L3	    number	2
meter_power.peak	 Import piek	number	1637.77
meter_power.offPeak	 Import dal	    number	3481.567
meter_power.producedPeak	Export piek	number	680.292
meter_power.producedOffPeak	Export dal	number	267.317
meter_power	Energie totaal	        number	4271.248
meter_power.imported Energie import	number	5519.337
meter_power.exported Energie export	number	944.089
measure_gas	Gas	             number	0
meter_gas	Gasmeter number	1523.317		

Dit voldoet volgens de omschrijving bij de app. Alleen gebruik ik geen hoofdletter ‘L’, maar een kleine letter. Zoekt hij soms hoofdlettergevoelig?

Je hebt de app niet opensource gemaakt? Is ergens de broncode te zien, zodat ik zelf eens mee kan kijken waar het mis gaat?

Wat is frequentie waarmee slimme meter de waardes update? Kan het zijn dat dit langer dan 30sec is ? Alfen paal verwacht frequent een update. Als dit niet tijdig wordt ontvangen zal veilig mode inschakelen.

Allereerst, super dat je zo actief reageert!

De waarde wordt iedere 10 seconden bijgewerkt. Overigens heb ik ook de laadbalancering keepalive aan staan, dus zelfs als deze waarde niet bijgewerkt zou worden, dan ozu de keepalive-functie moeten voorkomen dat de veilige modus inschakelt toch?

Kan ik ergens de broncode bekijken? Wellicht kan ik dan zelf achterhalen waar het mis gaat.