Alfen Eve Single / ACE Laadpaal | Homey zojuist beschikbaar gezet. deze app voorziet in uitbreidin/aanpassing van solar charge functie.
de app toont extra slider waarmee minimaal laadvermogen kan worden ingesteld als solar charging actief is. bijvoorbeeld 4,1KW (minimaal laadvermogen 3 fase ) waarvoor zoveel mogelijk eigen opwek wordt gebruikt. wanneer er meer opwek is gaat laadvermogen omhoog. als er minder beschikbaar is wordt aangevuld met vermogen uit het net.
In device settings kan 1 fase laden worden uit/aangezet. als dit is toegestaan kan lager dan 4,1kw worden ingesteld en zal laden omschakelen naar 1 fase laden. (werkt alleen als als huisaansluiting 3 fase is ingesteld )
Kan het zijn dat je slimme meter niet de door Homey SDK gespecificeerde capabilities heeft waarmee energiegebruik wordt geregistreerd? in dat geval werkt het namelijk niet.
Standaard staat nu na installatie loadbalancing op nee.
Ik vul het volgende ID in van de meter (paar getallen aangepast):
| ID | 7d02061d-1834-403c-c65a-4b78a8dbd57e | |
|---|---|---|
Mijn meter heeft de volgende kenmerken:
Capabilities
ID Title Type Value
meter_offPeak Laag tarief boolean false
measure_power Vermogen totaalnumber 310
measure_power.l1 Vermogen L1 number 100
measure_power.l2 Vermogen L2 number 100
measure_power.l3 Vermogen L3 number 110
measure_current.l1 Stroom L1 number 1
measure_current.l2 Stroom L2 number 1
measure_current.l3 Stroom L3 number 2
meter_power.peak Import piek number 1637.77
meter_power.offPeak Import dal number 3481.567
meter_power.producedPeak Export piek number 680.292
meter_power.producedOffPeak Export dal number 267.317
meter_power Energie totaal number 4271.248
meter_power.imported Energie import number 5519.337
meter_power.exported Energie export number 944.089
measure_gas Gas number 0
meter_gas Gasmeter number 1523.317
Dit voldoet volgens de omschrijving bij de app. Alleen gebruik ik geen hoofdletter ‘L’, maar een kleine letter. Zoekt hij soms hoofdlettergevoelig?
Je hebt de app niet opensource gemaakt? Is ergens de broncode te zien, zodat ik zelf eens mee kan kijken waar het mis gaat?
Wat is frequentie waarmee slimme meter de waardes update? Kan het zijn dat dit langer dan 30sec is ? Alfen paal verwacht frequent een update. Als dit niet tijdig wordt ontvangen zal veilig mode inschakelen.
Allereerst, super dat je zo actief reageert!
De waarde wordt iedere 10 seconden bijgewerkt. Overigens heb ik ook de laadbalancering keepalive aan staan, dus zelfs als deze waarde niet bijgewerkt zou worden, dan ozu de keepalive-functie moeten voorkomen dat de veilige modus inschakelt toch?
Kan ik ergens de broncode bekijken? Wellicht kan ik dan zelf achterhalen waar het mis gaat.