[App][Pro] Nefit Easy

Een herstart van de app zorgt er inderdaad voor dat de verbinding weer wordt opgezet. Het probleen lijkt daarmee inderdaad in de netwerk verbinding te zitten.
De vraag is hoe je deze netwerk issues kunt detecteren zodat de app automatisch herstart kan worden middels een flow.
Als workaround kun je de app op bepaalde tijden herstarten, maar dat is een minder mooie oplossing.

Aanvulling: 2 à 3 min na herstart ligt de verbinding er weer uit. Bijzonder, want verder heb ik geen problemen met mijn internetverbinding.

Als ik de Nefit app probeer op te starten krijg ik ook geen contact met de Nefit cloud servers, zie onderstaande afbeelding.

Het zou dus ook aan mijn wifi router kunnen liggen, maar dat lijkt mij niet waarschijnlijk.

Nog een aanvulling: mijn thermostaat geeft ook aan dat er geen netwerkverbinding is. Dat is mogelijk ook de oorzaak dat beide apps geen connectie kunnen opbouwen. Voor de zekerheid thermostaat uit en aangezet (door de stroom even van de CV ketel te halen). Ook daarna heeft/krijgt de thermostaat geen connectie.Thermostaat krijgt wel een IP adres (via DHCP) en is gewoon te pingen.

Nog een aanvulling: mijn thermostaat geeft ook aan dat er geen netwerkverbinding is

Als de thermostaat zelf geen verbinding heeft, kan Homey er ook niet bijkomen. Lijkt mij dat je dat eerst moet oplossen. Je Nefitt app zal het dan ook niet doen?

Van wat ik begreep maak je geen verbinding met de thermostaat zelf maar met een cloud dienst van Bosch/Nefit.

Ja dat klopt, en de thermostaat maakt daar (dus) ook verbinding mee. Als de thermostaat aangeeft dat die verbinding er niet is dan kan de app er ook niet bij.

Misschien gewoon toeval, maar sinds ik gisteravond de power adapter heb vervangen heeft de app nog geen 1x een verbindings fout gehad. En ook de Homey app zelf, waar ik regelmatig opnieuw moest laden, of app afsluiten en opnieuw openen, heeft nog geen 1x een verbindings fout gehad.
Fingers crossed :crossed_fingers:t2:

Edit: too soon, the Homey app still has its occasional Glitches. But the Nefit app still running faultless today

Ik heb op aanraden van Robert eindelijk de power adapter van de Homey vervangen door een andere, en sindsdien heb ik al 2 dagen geen enkele fout meer gezien in de Nefit app. Proberen waard?

Ik heb de poweradapter van Homey ook vervangen. Nu afwachten of de verbinding naar de Nefit cloud servers stabiel blijft.

Belangrijk is wel dat het minstens een 5V 2.0A adapter is, bij voorkeur ietsje meer. Ik heb een 2.4A nu.

1 Like

Na ruim 2 weken geen enkele keer connectie issues, de laatste paar dagen af en toe een keer geen connectie met de Nefit. Vanmiddag na een stroomstoring is er helemaal geen connectie meer te krijgen. Homey al herstart, router opnieuw gestart. De Nefit thermostaat heeft een wifi connectie, maar ook met de Nefit app (van de thermostaat) krijg ik geen verbinding. Dus ofwel iets met de Nefit/Bosch server aan de hand, of iets wat ik nog niet kan begrijpen.

UPDATE: ik lees nu op de storing pagina van Nefit/Bosch dat er onderhoud wordt gepleegd aan de server en dat die daarom onbeschikbaar kan zijn. Lijkt dus een gevalletje combinatie van zaken die niet aan elkaar gerelateerd zijn.