[App][Pro] Nefit Easy

Ja dat klopt, en de thermostaat maakt daar (dus) ook verbinding mee. Als de thermostaat aangeeft dat die verbinding er niet is dan kan de app er ook niet bij.

Misschien gewoon toeval, maar sinds ik gisteravond de power adapter heb vervangen heeft de app nog geen 1x een verbindings fout gehad. En ook de Homey app zelf, waar ik regelmatig opnieuw moest laden, of app afsluiten en opnieuw openen, heeft nog geen 1x een verbindings fout gehad.
Fingers crossed :crossed_fingers:t2:

Edit: too soon, the Homey app still has its occasional Glitches. But the Nefit app still running faultless today

Ik heb op aanraden van Robert eindelijk de power adapter van de Homey vervangen door een andere, en sindsdien heb ik al 2 dagen geen enkele fout meer gezien in de Nefit app. Proberen waard?

Ik heb de poweradapter van Homey ook vervangen. Nu afwachten of de verbinding naar de Nefit cloud servers stabiel blijft.

Belangrijk is wel dat het minstens een 5V 2.0A adapter is, bij voorkeur ietsje meer. Ik heb een 2.4A nu.

1 Like

Na ruim 2 weken geen enkele keer connectie issues, de laatste paar dagen af en toe een keer geen connectie met de Nefit. Vanmiddag na een stroomstoring is er helemaal geen connectie meer te krijgen. Homey al herstart, router opnieuw gestart. De Nefit thermostaat heeft een wifi connectie, maar ook met de Nefit app (van de thermostaat) krijg ik geen verbinding. Dus ofwel iets met de Nefit/Bosch server aan de hand, of iets wat ik nog niet kan begrijpen.

UPDATE: ik lees nu op de storing pagina van Nefit/Bosch dat er onderhoud wordt gepleegd aan de server en dat die daarom onbeschikbaar kan zijn. Lijkt dus een gevalletje combinatie van zaken die niet aan elkaar gerelateerd zijn.

Hi Robert,
In de reviews gaf je aan misschien iemand zijn credentials nodig te hebben voor als je de app wilt updaten.
Je mag de mijne gebruiken, laat maar weten.

Hoi Twan,

Dat zou mooi zijn, ik zal je tzt lastig vallen :smile:

1 Like

With thanks to @Twan I’ve been able to upgrade the app to SDKv3, now available as a test version from Nefit Easy | Homey

Please let me know if it works (or doesn’t)!

2 Likes

I can try it out tomorrow. Are there any other changes made that I can test? Or just “does it work”?

It should just work, it’s really only a conversion from SDKv2 to SDKv3 at the moment.

There are some bugs that I need to work out, but those also exist in the current (SDKv2) version.

Tested and everything seems to work as it was before.

1 Like

Hoi Robert,

Mooi dat je de app nog een update hebt gegeven, ondanks dat je deze (Easy) niet zelf bezit :slightly_smiling_face:

Gebruik hem al heel lang en werkt altijd perfect (behalve als sporadisch de Bosch servers eruit liggen).

Zojuist ook de test versie geĂŻnstalleerd en laat het wel even weten of het goed blijft werken.
Nogmaals dank voor je werk!

Aanvulling:
Werkt uitstekend! @robertklep

Robert,

thanks for your work in this app.
Can you make this app compatible with the new Homey Pro (Early 2023).?

Thanks
Robin

It is already compatible for Homey Pro (early 2023) with the Test version of the app.

1 Like

@robertklep - Super tof dat je deze update gedaan hebt. Ben erg blij met deze app en de functies i.r.t. gebruik met openhaard in huis. Installatie werkte prima, geen uitval. Zal komende dagen testen of alle functies het doen.

Hello is it possible to, set the hot water funktion on and of in the Nefit Homey app?

I don’t have a Nefit Easy anymore so I won’t be able to implement this myself.

Ha Robert,

Ik ben nu zo’n 2 dagen bezig om de Gefit Easy aan de gang te krijgen op mijn nieuwe Homey pro 23. Ik blijf de melding houden dat hij hem niet kan vinden. Ik heb een kort wachtwoord en de laatste versies van de thermostaat 4.00.00 en van jouw App.

Heb je nog hints? Ik wordt er gek van…
Groet AndrĂŠ

(sorry, this thread is English-only)

Assuming that the login details are correct it could be that it’s the firmware version that’s the problem, maybe something has changed on the Bosch/Nefit side that is causing issues. Unfortunately I don’t have a Nefit Easy anymore so I can’t test that myself.

Another possible problem is the use of punctuation in a password (!, ?, and so on). If you have such characters in your password, try limiting it to letters and numbers only.