Nefit Easy kan niet toevoegen

Goede middag,

Sinds kort heb ik een nieuwe homey pro aangezien de vorige kapot was. Nu ben ik alle apparaten opnieuw aan het toevoegen waaronder de nefit easy.
Nu krijg ik echter een melding dat deze niet toegevoegd kan worden.
Ik heb al een reset uitgevoerd in de hoop dat dit helpt. Ook de ingevulde gegevens zijn correct.
Weet iemand een andere manier om dit te verhelpen?

De huidige app kan alleen wachtwoorden aan die 8 karakters of kleiner zijn, en speciale karakters zijn soms ook problematisch. Het is met de officiële (niet-Homey) Nefit app wel mogelijk om langere wachtwoorden te gebruiken en in te stellen, maar het is me nooit gelukt er achter te komen wat de app precies doet om dat mogelijk te maken.

1 Like

Dankje Robert,

Dus even een reset, en een kort wachtwoord zonder speciale tekens zou de oplossing kunnen zijn?

Ja, dan zou het moeten werken. Een reset is misschien niet nodig, volgens mij kun je het wachtwoord in de officiële Nefit app wijzigen (ik heb geen Nefit meer dus kan zelf niet testen).

Dat was inderdaad het euvel. Bedankt coor de oplossing

Ik heb hetzelfde probleem.
Het wachtwoord was al geen 8 tekens dus daar ligt het niet aan.
Ik heb via de app van Nefit al diverse andere wachtwoorden ingesteld maar helaas het probleem blijft.
Nog iets anders dat ik kan proberen?
Bvd

Probleem al opgelost.
Na diverse pogingen is het aanmelden toch geluk.
Geen idee waarom het opeens wel werkt :man_shrugging:t3:

Nefit Bosch heeft een storing melding staan dat er aan de cloud servers gewerkt wordt. Bij mij gisteren vrijwel hele dag geen connectie mogelijk. Vandaag af en toe wegvallende connectie.
Dat zou dus ook eea kunnen verklaren.

Ik heb ook een Nefit Easy. Krijg hem niet toegevoegd zowel niet met windows laptop als met android telefoon. Gegevens zijn goed ingevuld, wachtwoord zijn 4 normale karakters

Krijg je foutmeldingen?

Goede morgen Robert, ja die krijg ik. Maar alle gegevens die ik heb ingevuld kloppen.
De afbeelding die ik zie komt 100% overeen met die van WillemB

Probeer eens een wachtwoord van iets meer karakters (bv 8), en dan alleen letters en cijfers. Misschien dat het korte wachtwoord hier juist weer het probleem is.

Even voor de zekerheid: het gaat hier echt om een Nefit Easy en niet een Bosch EasyControl? En het serienummer dat je invoert bestaat uit 9 cijfers en de toegangscode uit 16 cijfers/letters?

Dag Robert,
Ik lees denk ik al het antwoord op mijn vraag :
Ik heb de Bosch Easy control en dat is dus wezenlijk anders ?
Ook Bosch Easy Control heeft serienummer van 9 cijfers en toegangscode 16 cijfers/letters
Heb het wachtwoord ( single key) veranderd in 8 tekens, het minimum dat Bosch accepteert, en klaarblijkelijk ook het maximum voor Nefit Easy setup.
Maar niet werken…erg jammer…

Ja, die is echt anders.