[APP][Pro] LG ThinQ integratie

Ben ermee bezig geweest, maar je kunt helaas niet zo maar wijzigingen maken op de standaard Homey capabilities. Een als ik dat niet kan doen, wordt het zo verwarrend. Ik zal er nog eens over nadenken.

Vorige week woensdag is tijdelijk de stroom van ons hele huis geweest vanwege werk aan de meterkast. Sindsdien heeft Homey geen verbinding meer met de warmtepomp. Dat was wel met meer apparaten het geval, maar die doen het nu allemaal weer (geloof ik).

In een poging de app weer aan de praat te krijgen heb ik geprobeerd het apparaat te verwijderen en daarna weer toe te voegen. Echter, bij het toevoegen krijg ik nu de volgende melding:

Hoe krijg ik dit opgelost?

Welke app versie gebruik je?
Log eens opnieuw in in de app. (even fout password, laastse karakter oid, en dan goed.)

Indien fout, dan graag app restart en PM me dan de log als je wilt…

v3.1.14

Na opnieuw inloggen doet ie het weer. Bedankt!

Mocht de stroom er weer een keer af moeten en tot problemen leiden, dan zal ik proberen een betere analyse te doen.

2 Likes

@Martin_Verbeek

Ten aanzien van de verkeerde waarde’s besloten om de app en koelkast te verwijderen en opnieuw te installeren / koppelen.

Het mag geen verbetering geven.

Zou er een bug in de app zitten ?

Hi Ruud, zou zo maar kunnen. Er zijn zo veel mogelijkheden en verschillende manieren waarop lg met de apparatuur praat. Ik probeer het zo generiek mogelijk te doen.

Als in de advanced setting van het device debug asnzet. Dasrna de app herstart en me via pm de log stuurt (via app settings) dan probeer ik het op te lossen.

Debug aangezet, App hierna opnieuw opgestart.

image

67de3fde-aa8c-46bf-a3c8-f804a6a66fe5

@Martin_Verbeek
Ps, hoe kan ik de log versturen naar jou ? (log gekopieerd naar word bestand, word-bestand wordt niet geaccepteerdbij upload)
Sorry, the file you are trying to upload is not authorized (authorized extensions: jpg, jpeg, png, gif, heic, heif, webp, avif)

Hey @Martin_Verbeek,

Mijn airco geeft een verkeerde luchtvochtigheid


Met de nieuwe climate features plots heel jammer gezien mijn huis nu meer dan 100% luchtvochtigheid heeft.
Het is een unit met addon wifi module. Thinq2 volgens de device settings.
Voor deze is ook de filter remaining time beetje hoog denk ik. In de app is die 45% remaining.
Ook krijg ik geen notificaties (als reactie op een flow Trigger) als die op 0 komen.

Ik gebruik de test versie

Kun je het device op debug zetten via de device advanced settings en na een paar minuten me de log sturen via PM?

Hoi @Martin_Verbeek ,

Een vraagje, is het mogelijk om de temperatuur regelaar van de airco’s te verkleinen? De regelaar kan nu tot maximaal 35 graden en minimaal 4 graden ingesteld worden. Als de regelaar op 9 graden springt dan wordt dat op de airco gezien als 25 graden. Met Tibber lijk ik daar ook tegen problemen aan te lopen met slim verwarmen. Zie fotos

Scherm­afbeelding 2024-02-22 om 21.56.55Scherm­afbeelding 2024-02-22 om 21.56.47

De airco’s kunnen officieel gezien elke stand op maximaal 30 graden, verwarming minimaal 16 graden en cooling minimaal 18 graden.

Is dit makkelijk op te lossen?

Het gaat om een ThinQ2 device

Haal dit op uit de model info, wat max en min is, ik check of daar een issue is.

1 Like

Ik kan bvestigen dat bij mij hij ook van 4 tot 35 gaat terwijl de airco in heat modus maar van 16 tot 30 gaat.

1 Like

Check, moet ik nog verder iets doen of iets aanleveren? Of kom je er zo verder mee uit de voeten? :innocent:

Klopt, en cooling gaat maar van 18 tm 30 graden

Ik heb ook Tibber hierover laten weten, wellicht konden zij iets geks zien. Dit was hun reactie:

Hoi Atilla,

Ik heb terugkoppeling gehad en de heb de volgende informatie voor je.

Met betrekking tot de boiler. We hebben nog geen ondersteuning voor de boilers in onze app. Vanuit Homey wordt er kennelijk meegestuurd dat het om een thermostaat gaat waardoor je hem wel te zien krijgt in de app.

Met betrekking tot de airco. Die krijgen we vanuit Homey door als een thermostaat. Als de ontwikkelaar van de LG ThinQ2 integratie ervoor kan zorgen dat hij als een warmtepomp wordt gekenmerkt, dan kunnen wij hem wel goed herkennen en zijn de instellingsmogelijkheden beter. Wellicht dat je dat verzoek bij de ontwikkelaar kan neerleggen.

Mocht je verder nog vragen hebben, dan verneem ik het graag. Anders wens ik je een fijne dag! :sparkles:

Met vriendelijke groet,

Ivo
Tibber

is jouw device echt een Boiler of AWHP?

Het is echt een boiler. Ookal zie ik als optie modus “Warmtepomp” bij staan. Maar het wordt verkocht als een boiler. Zie foto.

Bij de volgende update zal ik de device class naar heater zetten. Dan wordt ook de min max goed uit de model info gehaald

Hey there,
first of all: thank you for your great app for LG products!
Second of all: I don’t speak any dutch, please excuse that. I would appreciate if you would answer in english.

Your App is just missing one little detail I would love: I can’t set a energy consumption in the settings of the device. Is it possible to get this?

Thank you in advance,

Lukas

Goedemorgen,
Allereerst ik ben echt super blij met deze app, bedankt daarvoor.
Echter sinds vanmorgen kan ik de airco niet meer aanzetten via homey. Er wordt aangegeven “missing capability listener: on/off”. Ik heb de app al opnieuw opgestart en de homey, dit hielp helaas niet.