[APP][Pro] LG ThinQ integratie

a4cde6fc-2d21-4602-b232-780e41f8b2c7

Was even door de eerdere berichten aan het lezen. Kwam toen een bericht tegen om even een fout wachtwoord in te voeren. Dit heeft geholpen, kan de airco weer bedienen vanuit homey

@Martin_Verbeek
Hi Martin,
Met veel plezier maak ik gebruik van deze App, voor het aansturen van mijn LG Warmtepomp boiler.
Toch mis ik iets waarvan ik niet weet of het mogelijk is om toe te voegen.
Als ik de automatische legionella run activeer op het toestel, dan gebeurd dit 1 x per week op een willekeurig tijdstip. uiteraard zou ik dat graag zelf kunnen sturen op het moment dat ik veel stroom over heb of veel warmwater nodig heb. Is het mogelijk dit toe te voegen??

Kun je de run ook in de LG Thinq app zelf activeren?

Ik ben al een tijd met een grote rewrite vsn de app bezig. Indien mogelijk neem ik het mee

1 Like

Deze mogelijkheid heb ik nog niet kunnen vinden. Op de WPB kan ik de run activeren zodat deze 1x per weekplaats vind, maar ik kan niet sturen welke dag of tijd.

Doet het nog iets speciaals of is het uiteindelijk een kwestie van de temperatuur omhoog voor een bepaalde periode?

Als ik de temperatuur instel op 60 gr komt de water temp nooit boven de 58gr (dit geld voor elke temp instelling)
Bij de legionella run word het water minimaal 60gr en deze temperatuur word ook meer dan 1 uur vast gehouden.

I am having an issue connecting my LG Washer/Dryer and Refrigerator. They all were connected just fine for several months, but as of about last week, they have since lost connection to my Homey Pro and I cannot connect them again. I’ve tried uninstalling an re-installing the LG Thinq app however I have not had any luck.

If someone can provide some guidance as to how to resolve this, I would greatly appreciate it. Also apologies for posting in English, but this was the only forum I could find related to the LG Thinq app. Thank you.

Can you check in your LG app if you don’t need to accept new terms.
If not the case, restart the LG ThinQ app and after a minute or so pm je your log.

I have a LG washer for more then a year now. It constant loose connection with Wifi. Also LG customer service cant explane why. It is also not reachable in the LG Tinq app

Hi @Martin_Verbeek - ik maak met plezier gebruik van deze app voor mij LG Airco, tijdje ook weer niet actief gebruikt. Hoewel autmatically update aan staat, werd de app niet geupdate.

Sinds kort weer actief aan de slag hiermee, ik had een flow staan die werkte, nu merkte ik op dat die niet meer startte. Zie in de logging steeds deze meldingen voorbij komen

undefinedundefined-Invalid Date-undefined undefined err] Login unable to get local issuer certificate
undefined-Invalid Date-undefined undefined err] Login No response unable to get local issuer certificate

App bijgewerkt op de Homey , geen verandering.
App Uninstalled en opnieuw geinstalleerd (v3.1.17), geconfigureerd, krijg dan weer dezelfde voorgaande foutmelding en kan geen device toevoegen.

Die geeft dan weer de foutmelding dat er geen Token is (logisch, gezien de app niet kan inloggen).

Enig idee wat hier mis kan zijn of gaan ?

HomePro 2023

Gr,

Avi

Hi Avi, heb even wat meer log nog. Pm de totale log als je wilt…

@Martin_Verbeek is er een mogelijkheid om te achterhalen bij de AC voor handmatige wijziging via de afstandsbediening of telefoonapp?

Cryptisch;-) wat bedoel je precies?

Ik laat nu een flow zijn werk doen maar kan je ergens vinden of dat iemand hem via telefoon/afstandsbediening heeft aangezet?

ik kan volgens mij niet zien of het een multisplit is en wat de umits zijn die in het circuit zitten… maar ik check nog een keer

@Martin_Verbeek Nog een vraag mijn AC units werken gewoon (kan ze aansturen via homey en lg thinq app) maar dit wordt niet uitgelezen.

Als je op de afstandsbediening 3s op de light off knop drukt gaat hij in mute modus.

@Martin_Verbeek de meters voor stroom verbruik resetten niet lekker aan het begin van de maand. Er zijn nu twee dagen in juli en de airco’s zijn niet gebruikt, dus in de LG Thinq app staan ze op -kWh this month. Maar in de status in Homey staat hij nog op de waarde van vorige maand. Pas als er verbruik is wordt deze correct bijgewerkt.
Zou mooi zijn als hij gewoon naar 0 kan springen, ik gebruik deze meters voor mijn grote energy transitie analyse excel tool :wink:

Met deze flow start de wasmachine (hij is online) maar schakelt daarna ook weer uit. Heeft eerder gewerkt. Wat doe ik fout?

https://homey.app/f/kYsBZ1

Er zijn niet echt veranderingen geweest de laatste tijd . Wat ik wel merk is dat ik met allerlei apps soms flow issues heb. Heb beetje gevoel dat dat met Homey zelf te maken heeft. Als ik Homey of een specifieke app herstart is het een lange tijd weg.