[APP][Pro] LG ThinQ integratie

Hallo,

Sinds kort gebruik ik de LG ThinQ app voor mijn LG Therma V R32 Monobloc S lucht/water warmtepomp. Via Homey Insights kan ik daardoor nu mooi zien hoe de warmtepomp zich gedraagt qua watertemperatuur (doel, in en uit). Ook het vermogen is uitleesbaar. Ik zou echter graag de COP uitrekenen en daarvoor heb ik de flow nodig. Deze waarde is uitleesbaar via het modbus interface. Zou het mogelijk zijn deze waarde ook via de LG ThinQ app beschikbaar te stellen?

Met vriendelijke groet,
Patrick Vestjens.

is de modbus via TCP? en kun je die wellicht vinden via bonjour oid?

Modbus is een aparte connector op het PCB. Hier kun je een externe controller op aansluiten ter vervanging van de interne LG controller. Via deze weg is de flow (o.a.) wel op te vragen dus ik hoopte dat die informatie wellicht ook uitgekoppeld wordt via het interface waarmee jij het apparaat uitleest en aanstuurt.

Nee, helaas is die info niet beschikbaar in de API. Maar had ondertussen wel wat gelezen over modbus, vandaar de vraag is ie via WiFi/Ethernet te benaderen?

Nee, dat is een fysieke connector op het moederbord. Er zijn mensen die hard- en software geknutseld hebben (bijv. middels ESPHome) om deze informatie te ontsluiten, maar dat is dus verre van standaard.

Ik krijg bij het uitlezen van “Verwarmen doeltemperatuur” nooit een waarde hoger dan 30. Inmiddels staat de doeltemperatuur op 35 graden, maar Homey houdt vast aan 30 graden terwijl het display van de WP zelf en de LG ThinQ applicatie wel 35 weergeven. Als ik de doeltemperatuur lager dan 30 graden instel, dan wordt dat wel correct weergegeven in Homey.

Na wat geëxperimenteer, lijkt het erop dat elke nieuwe waarde hoger dan 30 graden niet wordt overgenomen door Homey. Dus als de temperatuur eerst op 29 graden stond ingesteld en ik maak er dan 31 van, dan blijft de waarde in Homey 29, terwijl het display en de app wel 31 weergeven. Maak ik er vervolgens 30 graden van, dan verandert de waarde in Homey wel. Maar elke wijziging naar een waarde hoger dan 30 wordt dus door Homey genegeerd. Raar.

Hebben meer mensen hier last van?

Hi Patrick, wat bedoel je precies met uitlezen? en welk apparaat?

Ik heb een LG Therma V R32 Monobloc S lucht/water warmtepomp. In Homey heb ik jouw LG ThinQ app geïnstalleerd. De warmtepomp is als een apparaat toegevoegd aan Homey. Dat werkt heel fijn (waarvoor dank!), maar als ik naar de waardes van “Verwarmen doeltemperatuur” kijk, dan komen deze nooit boven de 30 graden uit, ook al staat deze inmiddels op 40 graden. Zie ook onderstaand plaatje:

Ik plot deze waarden in Homey Insights om te leren hoe de warmtepomp zich gedraagd, maar zonder de juiste waarde voor “Verwarmen doeltemperatuur” is in de grafiek niet duidelijk wat het setpoint op een gegeven moment was. Zie bijvoorbeeld onderstaande grafiek:

Dus AWHP device en target temp. thx!

Jij ook bedankt. Als ik nog op een andere manier kan helpen dan hoor ik dat graag.

wil je eens een screenshot van het instelscherm posten? zoals onder…

Bij instellen temp in Homey, welke zit er nog meer in de dropdown?

How do i log in while my LG account is linked to google? Currently, i get login error while trying to use the app within homey

Sorry, you can’t, you need a “real” LG user/password.

Ik heb deze vraag al via de mail beantwoord maar blijkbaar is dat niet in het forum verwerkt. Dus bij deze alsnog de screenshot:

1 Like

Bij de koppeling met de LgThinq app vind hij mijn koelkast wel, echter zie ik verkeerde gegevens. Hij zou niet verbonden zijn met internet en de koelkast deur zou open staan ?
Het betreft de GSJ960PZBZ.APZQEUR koelkast.
Als eerste heb ik de LG Airco’s toegevoegd, daarna de koelkast.
Wat gaat er fout ?

Graag even de log, via app settings via pm.

Indien nog niet gedaan, Installeer test versie en check again

@Martin_Verbeek Hoi Martin,

Ik heb de afgelopen periode heel veel geprobeerd maar het is echt bijna niet te doen (in ieder geval met mijn kennis)

Het probleem is dat er heel veel mogelijkheden zijn per Airco en die je allemaal met een flow moet koppelen. Je hebt dan ook nog het virtual device, het “Echte” apparaat en de originele app. Als je iets wijzigt in een van de drie moet alles door flows gesynct worden en dus zeer omslachtig.

Zou jij eens kunnen kijken of de oplossing die je noemde: LG ThinQ integratie - #466 by Martin_Verbeek

haalbaar is? ik heb geen idee of ik je vraag iets even te doen of dat dit echt een enorme klus is :stuck_out_tongue: