[APP][Pro] LG ThinQ integratie

Dat heb ik nu gedaan en ik heb de flow kunnen maken. Bedankt! Nu word ik hopelijk niet meer wakker in een koud huis :slight_smile:

1 Like

Super! :muscle::+1:

Ps. Bij advanced flows kun je ook een actie aan een error hangen (onderkant LG thinq ‘DAN’ kaart. Evt kun je hier een CV actie aan hangen. Is het huis altijd warm :smiling_face:)

Slim! Echt tof dat ik steeds meer functionaliteiten ontdek van Homey!

1 Like

Nog een heel andere vraag. Ik zou graag het stroomverbruik van de airco willen monitoren, maar daar, en bij het vermogen, blijft het 0. Iemand een idee hoe ik dit inzichtelijk krijg?

Heb je een single split of multi split unit?
(Dus 1 buiten unit met 1 of met meerdere binnen units aangesloten op de buiten unit)?

Mijn ervaring is dat als je meer dan 1 binnenunit op de buiten unit aansluit LG deze info niet meer doorgeeft.

Mijn advies is om bij dit soort acties de sinpleLOG app te installeren en ook ‘log’ regels aan te maken. Je kunt dan terugzien of/wat er niet heeft gewerkt en de error melding ook in de log opnemen. Dit helpt je later (als het meer en meer wordt) om snel te kunnen terug vinden wat er mis is gegaan :muscle:

Ik heb een multi split unit. Jammer dat het stroomverbruik daarbij niet doorgegeven wordt.

Bedankt voor de tip van simpleLOG app, ik ga die eens onderzoeken. Nu maak ik bij een nieuwe flow notificaties op de tijdlijn, om te achterhalen waar het fout gaat. Maar mijn vriend wordt daar een beetje gek van :rofl:

Haha, precies dat. Dan kan dat gewoon in de logging app. Incl filters en categorieën. :+1:

1 Like

Heeft iemand hier de LG Deluxe Wired Remote controller units aan een multi split hangen? Ik ben benieuwd of je via die unit meer info krijgt.
PREMTA200 (lghvac.com)
Het interesante is dat ze wired zijn en potentieel dus meer data kunnen ontsluiten die al aanwezig is, net zoals die Wifi module plots wel uit een multi split unit het verbruik en luchtvochtigheid kan ophoesten. Maar of die dat echt kan staat weer nergens in de specs :smiley:

Nadeel is natuurlijk dat je een wire naar de remote locatie moet kunnen trekken van je mooi aan de muur zonder gootjes installatie :frowning:

Andere vraag is of de airco dan de room temp remote gaat meten.
Ik vind het verschil tussen wat de airco vind dat de room temp is en wat ik op normale thermostaat hoogte meet erg groot. Ook 1 van mn units die op een koude buiten muur hangt blijft juist te lang denken dat het koud is. Dus een remote room sensor die de airco zelf gebruikt voor zijn gedrag zou interesant zijn.

@Martin_Verbeek is het ook mogelijk om de schakelaar van de stille stand toe te voegen in de app?

Hi Henk, welk apparaat? want in principe wordt die als button toegevoegd aan de AWHP…

in de thermostaat kun je die handmatig activeren en ook via home assistant (via de LG tinq app)
dacht wellicht kun jij deze er ook ergens uithalen in de app

uiteraard voor de warmtepomp :slightly_smiling_face:

Dus jij ziet dit niet bij jouw warmtepomp?

Nope (IOS 17.2 / Homey 10.0.3 / Tinq app V3.1.5

Installeer eens de test versie… 3.1.10

1 Like

jup dan zit hij er al wel in :slightly_smiling_face:

I have two issues with AWHP:

  1. I can’t change the mode (Betriebsart) in the device settings in Homey. I get following error displayed:

When I change the mode in LG Android app, the homey app reflects the change and displays the correct mode the AWHP is running.

However this brings me to the second issue:

  1. The flow action “mode has changed” is not triggered, when the mode is changed:

Will take a peek at it this evening

Think I found the issue, fix will be pushed in update 11.

2 Likes