[APP][Pro] LG ThinQ integratie

I also have an LG washer and the same behaviour as above. (Martin I think you can still look into my account. So if nesesary go ahead but i am not at home to assist). I am running the test version.

Martin, ik had helaas je reactie gemist.
Het LG commando wordt wel uitgevoerd, alleen wordt de volgende actie in Homey dus niet uitgevoerd.

Voor mijn gevoel is het na de laatste updates ontstaan, want het heeft nl wel goed gewerkt.

Tijdelijk opgelost door het error punt ook naar de volgende actie te verbinden.
Schermafbeelding 2023-11-25 123130

check out 3.1.10 test version

1 Like

@Martin_Verbeek Hij werkt perfect nu!

Ik doe meteen een donatie. Super bedankt voor je hulp!

Voor de geïnteresseerden, hier mijn totale flow, inclusief check op lage energietarieven.
Ik werk met een variabele die ik met een simpele flow op Ja zet, middels een knop op onze telefoons. Dit doen we ook voor de vaatwasser.

I have remarks/questions regarding management of my AWHP:

My AWHP runs in AI-Mode. When I want to change the temperature, I don’t set a temperature in the LG Android app, but a value from -5 to +5 (see screenshots).

The homey app unfortunately only shows degrees, also while AWHP runs in AI-Mode. With flow actions I can change temperature only by setting a degree - which however doesn’t reflect how I set values in the LG app in Android (values from -5 to 5).

I tested and realized following: when I set the temperature in the homey app (in ui or thru flow action) eg to 18 degrees, then the value in the android app is set to +1. This means for one degree plus in the homey app, the android app value is changed +1 as well. So I got following value mapping:

Homey app / Android app
12⁰ / -5
13⁰ / -4
14⁰ / -3
15⁰ / -2
16⁰ / -1
17⁰ / 0
18⁰ / +1
19⁰ / +2
20⁰ / +3
21⁰ / +4
22⁰ / +5

As a result I have a workaround. But there is a limitation! In the homey app I can set 15 degrees as lowest possible value. Lower values, even thru a flow action, are ignored. So this means I can reduce the heat only to -2, not -5, in the homey app.

Would it be possible to change this restriction, so I can use the workaround?




Yes, I was already made aware of this. Not sure yet on how to implement it…

I can imagine this is not so easy, but as said before, for a workaround it would be great to be able to set a value below 15 degrees for the temperature in the LG homey app. Would this be possible for the time being?

I am currently working on a VD where I can set the values for the ai-mode (-5 to +5) and map those to temp values in the LG homey app. But with this I can set only 15 degrees (-2) as lowest value.

Ik heb hier inmiddels een aanvulling op. Ik heb 5 modellen met wifi LG Thinq ingebouwd hangen, 1 daarvan is een single split unit, de rest muti splot units. Daarvoor geld dus dat alleen de single split unit in de LG Thing app (ook in Homey) de energy waardes weer geeft. Echter heb ik een 6de unit welke een radiator model is (onder een raam ipv hoog op de muur). Deze kwam zonder Wifi ondersteuning en daar is inmiddels de LG Thinq wifi module ingehangen. Deze is onderdeel van een multisplit setup (aan deze buitenunit hangen 2 van de andere modellen naast deze uitvoering). Nu verraste de app mij door voor deze unit op basis van de wifi module WEL de energie waardes door te geven, terwijl hij dus een multisplit unit is.
Dus de regel gaat niet helemaal op, en nog erger, blijkbaar kan een multisplit unit die data dus wel gebruiken maar doet de ingebouwde LG Thinq support dat gewoon niet :frowning:

Ik hoop nog op een firmware update :slight_smile:

1 Like

Mischien aanvullend, 1 van mijn units had geen wifi ingebouwd en heeft die als add-on. Daar heb ik in de LG Thinq app nu een on/off led optie, bij mijn andere units heb ik die niet. Ondanks dat die wel op de AB die optie hebben. Mijn verwachting is dat deze wel met je app werkt, dat zal ik binnenkort testen.

Nog een opmerkelijkheid, die module laat nu ook lucht vochtigheid zien. Die komt in de Homey app wel verkeerd binnen, hij geeft 440% ipv 44%

1 Like

Hoi @Martin_Verbeek, ik heb weer hetzelfde probleem. Ik kan de airco’s niet meer benaderen. Nu hebben we wel gisteren wifi/internet problemen gehad en dat was vorige keer ook het geval, dus ik denk dat het daarmee te maken heb. Maar voor de rest werkt alles in Homey weer en ook de LG Thinq app van LG zelf werkt. Echter in Homey kan ik de airco’s niet benaderen. Zal ik je een log sturen? Is dat via ‘Maar Diagnostisch Rapport’ of is dat de Log onder App instellingen?

Het gaat over deze eerdere post

Heb je nadat alles weer werkte de Homey LG Thinq app al een keer gestopt/gestart?

Precies dat. Is ook mijn advies. Bij mij werkt de thinq app bijvoorbeeld structureel niet na een homey herstart tot ik de thinq app herstart heb. Gelukkig eenvoudig op te lossen met een flow ‘als homey herstart dan herstart thinq app na 5 min :muscle:)

Ow daar had ik nog niet aan gedacht, maar dat is inderdaad de oplossing. Bedankt!

1 Like

Hoe maak ik zo’n flow @Ranney ?

Is heel eenvoudig. Ik heb voor deze app nog nooit tijd gemaakt het netjes te doen. Maar in feite is het:
ALS: systeem => Homey is herstart
DAN: Apps => Herstart app

Kun je hier me verder?

Hi Thea, het lukt me maar niet om er even structureel tijd voor te maken. Begrijp niet waarom juist met een herstart dit issue optreedt

Geen probleem hoor @Martin_Verbeek , ik heb nu een oplossing. Daar ben ik blij mee

Hoi @Ranney, in die richting dacht ik idd al. Maar ik heb geen 'als: Systeem ’ en geen ‘dan: apps’ opties. Welke apps moet ik daarvoor installeren?

Hmm, heb je bij instellingen => Experimenten => Power user ingeschakeld staan?
Je zou er geen app voor nodig moeten hebben :+1: