[APP][Pro] LG ThinQ integratie

Hi. I have a LG refrigerator. I Can add it to the LG Homey app, But no information about temperatur, or i Can not set any new temperatur. Still it work in the lg app. See the second picture. So this Homey app is not working for me:( hope it Can come a fix asap?

This is from the LG ThinQ app… there its work, and i Can set new temperatur and its live on refrigerator in the second i change …

I see you submitted a diagnostic report. Thanks! I noticed it is trying to set some values i did not see before. Will chec that out.

Thanks for your replay, if you need some more information or test. Let me know, i Can test in real time Also:)

Hello,

do you where to get this LGMV App ?

Frans

Looks like your fridge has another type of control command. Need to investigate a bit more.

Hi Martin

Thanks for follow up,

I wait to you have investigate, and if you need me to give you some test i Can help.

Best regards,
Andreas

Hoi Martin,

is het ook mogelijk om de AI instelling te wijzigen i.p.v. alleen de (lucht)temperatuur,

als je nu de ingestelde temperatuur verandert in Homey maar de warmte pomp ingesteld staat op AI gaat hij op 16c naar max -1 AI (doeltemperatuur van warmtepomp is 20c in AI) dus je zou verwachten dat hij dan naar -4 moeten gaan. echter doet hij dit dus niet.

Eerlijk gezegd geen idee. Moet ik even induiken. Waar vind ik die instellingen voor AI?


Dit is hoe het er uit ziet in de LG app, mocht je meer info nodig hebben hoor ik het!

Tevens kon je als je de wp toevoegt als airco de temp ook onder de 16c krijgen nu is 16 bij de wp min temperatuur

1 Like

Hoi Martin,
Dank voor deze app, heel fijn dat deze bestaat!

Ik ben sinds enkele weken hiermee aan het spelen en ik heb nu een advanced flow die soms werkt. Ik ben er nog niet achter waarom hij soms niet triggert. Ik vermoed dat de tijd tussen het inladen van de wasmachine en de daadwerkelijke start (obv lage energietarieven in de nacht) te lang is. Een simpele ‘Dan → Zet Aan’ werkt niet, ondanks dat ik ‘starten op afstand’ telkens opnieuw aanzet op de wasmachine wanneer ik hem inlaad. Ik ben nu aan het testen met ‘Zet bedrijfsmode wasmachine op “Uit slaapstand”’. Weet jij hoe ik het beste de wasmachine via Homey aan kan zetten op het moment dat ik het wasprogramma wil starten?

Daarnaast heb het issue van Koos enkele berichten hierboven ook. Dus de wasmachine gaat wel aan (op dit moment soms, ivm bovenstaand issue), programma wordt gestart, maar geeft een error. Ik heb dit nu zo opgelost:

Mocht je meer informatie nodig hebben, hoor ik het graag :slight_smile: Ik heb ook een LG Droger, maar ik wilde eerst de wasmachine werkend hebben, dus nog geen flows voor gemaakt.

Alvast dank!
Groeten,
Rob

1 Like

Hoi @Martin_Verbeek, ik ben al een hele poos erg blij met de app want nu kan ik mijn airco programmeren. In de app van LG zelf kan dat namelijk niet goed. Echter sinds vanochtend kan ik de airco’s niet meer benaderen. Ik heb eentje verwijderd en probeer hem weer toe te voegen, maar da lukt niet. Ik krijg deze melding: Cannot read properties of undefined (reading ‘access_token’). Ik durf de app niet te verwijderen en opnieuw installeren omdat ik bang ben dat ik dan mijn zorgvuldig uitgekiende flows over moet doen :frowning:

1 Like

Hi Thea, kun je mij de log sturen van dat moment, of nog een keer proberen toe te voegen en dan de log sturen?

Hoi @Martin_Verbeek, bedankt voor je reactie. Nu werkt weer alles, vreemd. Maar wel fijn!

1 Like

@Martin_Verbeek Ik heb deze ochtend wat meer tests gedaan. Volgens mij is het issue dat de app errors geeft bij elke interactie met de wasmachine. Bij onderstaand screenshot haal ik de wasmachine uit standby, dat lukt, maar de flow geeft een error, waardoor de flow het wasprogramma niet start:
image

Wanneer ik dit handmatig omzeil, gaat het bij de interactie om het wasprogramma te starten op een zelfde manier fout (terwijl het wasprogramma wel start):
image

Voorlopig dus opgelost door vervolgacties te koppelen aan de error uitgang van een kaartje.

Dank voor je aandacht Martin! Sowieso super dat dit er is en werkt :slight_smile:

1 Like

Dus eigenlijk geeft ie altijd een error, wat wellicht geen error is?

Welk type device is het, ThinQ1 of ThinQ2, dat kan je op de Advanced settings zien

@Martin_Verbeek Het is een Thinq2. Om precies te zijn, een LG GC3V708S2 TurboWash 39.
Het kaartje dat wel doorgaat zonder error is “Wasmachine bedrijfsmodus is ‘Wasprogramma loopt’”. Dat checkt ie prima.

Draai je test versie van de app of de live versie?

@Martin_Verbeek Het is v3.1.5. Ik denk Live.

@Martin_Verbeek
Ik zie net dat het ‘Uit Standby’ halen of ‘In Standby’ zetten vanuit het Homey apparaat zelf op m’n telefoon hetzelfde gedrag laat zien. Hij haalt hem prima uit standby of zet hem prima in standby, maar geeft de error bovenin het telefoonscherm: Wake Up note executed en Off not executed.